Författare Ämne: Svårt beslut men nu är det fattat...  (läst 3805 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Svårt beslut men nu är det fattat...
« skrivet: mån 5 maj 2008 17:01:32 »
Jag fick en nyck igår där jag helt plötsligt ville omorganisera min privata hörna till en icke lika privat vikplats i min lokal. Men då uppstod problemet, vad tusan skall jag göra av femtiotalsgruppen, jag vill inte ha den hemma pg husdjur och småbarn, det finns aldeles för stora risker med det för vi konsumerar sittmöbler som många av mina väninnor byter... karlar. Typ.

Happ, då började funderingar fram och tillbaka, hur då få plats? Trots stor lokal så är plats något av det som inte finns, för de eventuella platser som finns, där står det "egna" barnvagnar -som inte är till salu, eller en skyltdocka liksom... (även om hon tillfälligt är hemma, men det är hennes egentligen gömhörna då hon inte står framme nu för tillfället, det gär den gamla provdockan).

Nåja, jag insåg att det var förhastade beslut som inte skulle fattas på svältande mage eller bristande alkoholintag eller annat som man kan rå på men inte just då om man som jag inte dricker alkohol och inte var hungrig, så jag försökte släppa tanken...

Nåja, så kom dagens överraskning och det var takhöjden som inte var anpassad efter min garderob som jag ville ha upp.

Och då började hjärnan jobba... vikhörna? Och nu garderoben? Den kan jag ju ha nytta av som förvaringsmöbel inne i min skrubb, där har jag takhöjd så det räcker, men där står det barnvagnar och skall stå en skyltdocka och dessutom så måste jag ställa in min lilla grupp där om jag nu skall... ja, ni hör? Inte nog med att jag vill göra hål i golvet eller taket nu inser jag dessutom att jag måste riva en vägg och tala om för ica som jag är granne med att de får finna sig i att jag använder deras utrymme som förvaringsplats, eller? Nä, just det. Det fick gå bort.

Så därför har jag satt ut annons på rubbet, och det kommer inom kort.
Här skall det minimaliseras.
Tack för att ni läste mina terapeutiska rader. Jag vet ju att jag kommer att ångra det bittert om ett par år eller så. (det är den tiden det brukar ta för mig att ångra sådant jag har sålt eller gjort mig av med).

Men beslutet är fattat och jag har härmed beklagat mig färdigt. Smidigt och smärtfritt!  ;D

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Svårt beslut men nu är det fattat...
« Svar #1 skrivet: mån 5 maj 2008 17:08:51 »
Du har säkert kommit fram till rätt ställningstagande. Att beslutet dessutom är fattat med 0 promille i kroppen låter klokt. Säg till när du lägger ut det så vi hinner se det, jag antar att det blir Tradera eller förresten, är inte Blocket bättre då det gäller möbler? Själv letar jag sällan och aldrig möbler på Tradera. Kanske dumt men så är det.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Svårt beslut men nu är det fattat...
« Svar #2 skrivet: mån 5 maj 2008 17:16:10 »
Jag sitter och väntar på bekräftelse på blocket. Övervägde en stund att åka och ta bättre bilder men insåg att om jag gör det, så hinner jag ångra mig; så det är de bilderna ni redan har sett som kommer ut i annonsen.
Lika bra att smida medan (h)järnan är mjuk och anden stark.  :-\
Men jag tvekar redan.

Sambon har redan dömt ut mitt försök, mer eller mindre "om du tror att någon är intresserad så bara sälj".

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Svårt beslut men nu är det fattat...
« Svar #3 skrivet: mån 5 maj 2008 19:24:21 »
Säg till när du lägger ut det så vi hinner se det, jag antar att det blir Tradera eller förresten, är inte Blocket bättre då det gäller möbler? Själv letar jag sällan och aldrig möbler på Tradera. Kanske dumt men så är det.
Nu kom annonsen upp efter en ändring då den inte godkändes först....
http://www.blocket.se/vi/16259132.htm?ca=20_s

Det tillhör nästan ovanligheterna numera att jag utan vidare lyckas prestera en annonstext första gången på blocket och att den bara godkänns utan vidare.
Vid ett tillfälle tog det flera dagar då jag inte riktigt kunde tänka mig att godta kategorin som de ville lägga den under, men till sist lyckades vi enas om en kompromiss ;)! Fast deras kundtjänst är trevliga så jag får väl vara glad att de vill umgås med mig *skrattar*.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Svårt beslut men nu är det fattat...
« Svar #4 skrivet: mån 5 maj 2008 19:35:40 »
Nu har det hänt igen, jag slarvläser så det står härliga till. Jag fattade att det var pusslet du skulle sälja, så var det alltså inte.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Svårt beslut men nu är det fattat...
« Svar #5 skrivet: mån 5 maj 2008 20:00:12 »
Nu har det hänt igen, jag slarvläser så det står härliga till. Jag fattade att det var pusslet du skulle sälja, så var det alltså inte.

 :) Nej, inte pusslet, jag är ju tvungen att tänka kreativt för att hitta en plats för det, därav får sådant som tar upp plats ge vika. Jag hoppas kunna stuva om, ändra om, sortera rätt och till sist få upp pusslet i sin helhet på en bättre lämpad plats, så bild kommer på det så fort det går! =)!