Författare Ämne: Om forumpolitik  (läst 13083 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Om forumpolitik
« Svar #15 skrivet: ons 7 maj 2008 16:11:55 »
 Jag skulle kunna använda det ordet på jobbet och även andra liknade dock ej staplade på varandra. Vill inte nämna exempel då jag inte vill vara olydig för då får jag inga röda stjärnor har det sagts. 

Nu säljer jag inte barnkläder så jag vet inte om det finns speciella krav på semantiken från personer som gör det eller om barnklädesköpare är speciellt känsliga för en viss typ av ord.

Kan hålla med om att skriva könsord i långa rader på en site inte passar på någon site om den inte just är till för människor med ett sådant behov. Jag tror inte vi har några sådana människor i Sverige men kanske i Österrike eller Belgien. Men är de i ett sammanhang och motiverade så ser jag inget fel i att använda sådana ord. Att barn skulle vara särskilt känsliga för att se könsord har jag ingen som helt förståelse för. Tvärt om det kan bara vara bra att avdramatisera dessa.

Fast som sagt var jag tycker att jag sköter mig perfekt på detta plan och följer reglerna även om jag som sagt var inte håller med, eller hur Ada? Så nu väntar jag på mina röda stjärnor som belöning.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Om forumpolitik
« Svar #16 skrivet: ons 7 maj 2008 16:22:31 »
Kikis, nja, diskussionen här rör forumpolitik, vi kan ju se att det på ett ställe är en fruktansvärd synd att använda ordet forum, eller gubevaremig länka till ett annat forum, men oerhört mycket personangrepp, rasism, förtal...

Och på ett annat ställe är det dödssynd att länka till annat forum ((När ni nu läser detta, ska ni inte skriva in det i reglerna? Igår blev en medlem avstängd pga bl a detta och det hänvisades till länkningsregeln som bara jag fått i PM jämte dåvarande pojkvännen)) och fråga när en sak finns tillgänglig på Tradera, men OK att visa bilder på könsdelar http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=9465
och skriva fräckisar om tidelag http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=1976&highlight=fr%E4ckis&page=8

Det är ju bara att välja vilket forum man gillar inställningen på, visst är det skönt med valfrihet?

edit: ett som för mycket
« Senast ändrad: ons 7 maj 2008 17:51:50 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Om forumpolitik
« Svar #17 skrivet: ons 7 maj 2008 22:41:55 »
Kikis, nja, diskussionen här rör forumpolitik,

Hm, ja, någon döpte ju tråden till Om Forumpolitik när vederbörande lyfte ut mitt inlägg från en annan tråd.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Om forumpolitik
« Svar #18 skrivet: ons 7 maj 2008 23:16:43 »
Kalle 5 år: - Mamma, får jag säga mus?
Mamma:- Hemska unge! Absulut inte!
Kalle:- Mamma, det hänger en fladderf****a i lagårdstaket!!

Rodnar och skäms över denna GAMLA fräckis. Kunde inte låta bli, när den dök upp i minnet!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Om forumpolitik
« Svar #19 skrivet: ons 7 maj 2008 23:23:59 »
Hm, ja, någon döpte ju tråden till Om Forumpolitik när vederbörande lyfte ut mitt inlägg från en annan tråd.
Jag delade på tråden där den slutade handla om glaskannan (förutom någon liten kommentar), det var inte ditt inlägg utan allas.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Om forumpolitik
« Svar #20 skrivet: mån 19 maj 2008 13:48:33 »
Skall det här forumet bli ett riktigt Retroforum krävs det nog att det inte har en antik framtoning. Att vara retro är att vara rebellisk om jag inte minns fel. Det var väl på 60-talet som det pratades friheter och ungdomar fick egna pengar och konsumentmakt. Ett retroforum kan inte ha en viktoriansk framtoning för det är inte retro. Det gör en lite förvirrad.

Är detta ett retroforum eller är det viktorianskt forum? Det vill säga vi behandlar retroprylar men vi gör det med ett språk och på ett sätt som är viktorianskt. Vad säger Ada?  Är det så borde kanske forumet i ställes benämnas Retroantikt. Det finns en tidning som heter Kapten Stofil varför inte anknyta till den och döpa forumet till RetroStofil, RS.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Om forumpolitik
« Svar #21 skrivet: mån 19 maj 2008 14:39:02 »
Jag tror det är direkt kontraproduktivt för forumet att älta mitt borttagande av dina erotiska utsvävningar, Reggis, ge dej nu. Alla förstår inte det vänskapliga käftandet och kan tycka det är trist att det inte pratas mer retroprylar. Så kan du ta och ge dej, kära vän? (antal inlägg ligger lågt på alla forum just nu, så det är inte det, men att det procentuellt sett är en stor andel käbblande om detta är en otjänst gentemot Retroforum, förstår du det?)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Om forumpolitik
« Svar #22 skrivet: mån 19 maj 2008 21:20:27 »
Jag är av annan uppfattning men det är du som bestämmer så jag skall inte nämna det något mer. Nu när jag är såååå snäll och lydig kan jag väl få mina röda stjärnor. Det skulle göra mig så glad. För övrigt så var det inte mina, som du kallade utsvävningar, mitt inlägg ovan avsåg utan själva begreppet retro. Retro känns lite tunt helt enkelt och saknar röd tråd.