Författare Ämne: Stringbord?  (läst 21337 gånger)

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Stringbord?
« Svar #30 skrivet: sön 20 apr 2008 03:33:54 »
Min Trensumgrupp hamnade hemma i vän
Citera
an på att vi skulle hitta större butikslokal... Nu har vi gjort det, men Trensumgruppen blir nog kvar här hemma :) Kikarbara, intressant med utdragsskivan - det finns det inte på mitt bord! Hur gick det med försäljningen, bidde det några pengar?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Stringbord?
« Svar #31 skrivet: sön 20 apr 2008 08:57:19 »
Min Trensumgrupp hamnade hemma i vän
Citera
an på att vi skulle hitta större butikslokal... Nu har vi gjort det, men Trensumgruppen blir nog kvar här hemma :) Kikarbara, intressant med utdragsskivan - det finns det inte på mitt bord! Hur gick det med försäljningen, bidde det några pengar?

Än så länge står det kvar, och det finns ingen given köpare på det ännu så vi får väl se hur det går.
En tjej skall återkomma efter lön och under tiden skulle hon försöka lösa transport, och sen finns det ett intressant skambud - han skriver själv att det är ett skambud- men det måste jag förstås avväga mot att det trots allt fungerar som skokartongsförvaring. Så jag får väl se tiden lite an. 

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: Stringbord?
« Svar #32 skrivet: sön 20 apr 2008 11:53:40 »
Kikarbara, i vilken del av landet finns bordet? Du får gärna maila mig :)

alex

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 65
    • Visa profil
SV: Stringbord?
« Svar #33 skrivet: tor 8 maj 2008 13:00:19 »
Vilken storlek är det på ditt string-bord, JJ?
Jag har för flera år sedan köpt (loppis, auktion? minns inte) ett hemmabyggt blombord. Underredet ser ut att vara likadant som ditt. Jag antar att mitt från början har haft en träskiva, eftersom träskruvarna fortfarande sitter kvar. Korgen upptill är simpelt fastsatt med järntråd. Underredet har måtten h 50, l 57, b 23cm. Stämmer måtten med dina?

Hej Moses!

Jag tror att ditt loppis/auktions-köp har sett ut ungefär så här. Det här blombordet köpte jag på en antikaffär för något år sedan. Jag har sett några till på loppisar, och det verkar som att det ska vara en spaljé också som saknas på mitt.
Det finns ingen märkning under så jag vet inte vem tillverkaren är.

Vänliga hälsningar, Alex


JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Stringbord?
« Svar #34 skrivet: tor 8 maj 2008 21:22:09 »
Vissa av blomborden hade spaljé och vissa hade inte det. Jag har ett sådant (utan spaljé) som är köpt på loppis för några år sedan. Men jag skall inte behålla det - byter kanske in det i en affär som var intresserade av det. fast just nu finns det inget i affären som jag är intresserad av så jag väntar lite tills det kanske dyker upp något där.