Författare Ämne: Solen skiner, dags för strandpremiär för i år.  (läst 3314 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Solen skiner, dags för strandpremiär för i år.
« skrivet: lör 10 maj 2008 13:50:17 »
Nu tycker jag att jag har varit ineffektiv så det räcker idag. Jag tror att jag skall göra lite nytta... så jag packar in ungarna i bilen, tar med mig en oläst bok av Mary Jo Putney (jag älskar följetongerna hon har skrivit i allas och har hittat ett par kioskpocket á lá säkert värsta tänkbara sort) så jag åker ner och lägger mig på stranden, hoppas att det inte blåser mer än att jag kan fördjupa mig i krockerna mellan fattiga och rika under den viktorianska tiden (tror jag att det är). Jag hoppas jag inte förtar mig...  ;D ;D ;D

Njut av årstiden, det blir inte bättre än såhär!!

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Solen skiner, dags för strandpremiär för i år.
« Svar #1 skrivet: lör 10 maj 2008 15:17:46 »
Instämmer, nu har vi all ljuvlig grönska och fågelkvitter framför oss. På tal om böcker. Jag har en liten förkärlek till historiska böcker och har avverkat många om olika drottningar och kejsarinnor (helst då av kvinnliga författare då jag tror att perspektivet blir ett annat). Nu senaste bytte jag kön och läste fyra böcker av Conn Iggulden om Julius Ceasar. Rekommenderas varmt, inte minst som talbok då inläsaren är en av de bättre. Eftersom det är romaner så blir en del fiktion men mycket är baserat på hans egna nedteckningar. Oj, nu börjar jag tänka så mycket i böcker så kanske jag kör igång en boktråd.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Solen skiner, dags för strandpremiär för i år.
« Svar #2 skrivet: lör 10 maj 2008 16:29:37 »
Jag glömde det viktigaste upptäckte jag när jag kom fram. Ungarna var med förstås, men inte boken. Så där fick jag ligga och dra i solgasset helt utan bok och använda min egen fantasi för att komma bort en stund. Det gick an det med kan jag säga  ;D

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Solen skiner, dags för strandpremiär för i år.
« Svar #3 skrivet: sön 11 maj 2008 12:19:28 »
Och fantasin var prinsar på vita springare....eller?

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Solen skiner, dags för strandpremiär för i år.
« Svar #4 skrivet: sön 11 maj 2008 12:22:01 »
Och fantasin var prinsar på vita springare....eller?

Nej-nej, för tusan gubbar. Prinsar på vita springare har jag gett upp för länge sedan, eller så har jag precis det jag söker, kanske.
Jag kommer inte ens ihåg vad jag tänkte på när jag låg där nu i efterhand... jag försvann nog bara. Eller så var det små vardagstrivialiteter. Som det blir när man ligger på stranden och det fläktar mellan solstrålarna. Tid och rum upphör att existera liksom, det är bara när någon pratar intill som man landar i något annat.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Solen skiner, dags för strandpremiär för i år.
« Svar #5 skrivet: sön 11 maj 2008 23:23:39 »
Reggis, hahaha välkommen att prova av vårt växthus. Vattenånga så det står härliga till. Det dryper från både väggar och tak. Känns som att gå in i en bastu. Men växterna trivs. Knoppar i potatisen redan. DET blir fint till midsommar eller helst ännu tidigare.

Poolen är avtäckt och påfylld nu. Reggis behöver säkert ett svalkande dopp i + 8 grader efter...