Författare Ämne: Konst-aktion/auktion  (läst 3788 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Konst-aktion/auktion
« skrivet: lör 22 sep 2007 10:03:28 »
Jag har tänkt att vi kan ha en kategori med konst, det inreder man ju sina retromiljöer med också, vi kan väl spåna på om det ska delas upp i underkategorier eller så? Samtidigt kan det få visas upp lite samtidskonst (länka helst, självklart! inte sno bilder från hemsidor t ex...), admin har lite material

Det eder admin satt fram till småtimmarna och gjorde i natt var ett webbgalleri för Bohusgalleriets konst-aktion/auktion, läs mer på www.bohusgalleriet.o.se, och skulle det passa någon, är det oerhört behjärtansvärt att stötta Bohusgalleriet, som tack vare att de visat mycket smala och hyperintressanta utställningar, inte sålt nåt vidare i år, försäljningsprocenten är ju det de lever på... och komma och bjuda på verk på onsdag kväll kl 18!

Samtidigt ger detta mycket konst att titta på, visar upp verk av 13 konstnärer i den västra regionen (+ 2 som är skänkta av en trevlig dam jag känner)

Flera av dessa går tillbaka i tiden och kan säkert återfinnas i retrokategorin om man säger så :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Konst-aktion/auktion
« Svar #1 skrivet: sön 11 nov 2007 22:24:25 »
Vill gärna ge ett tips om en ganska ny konstförening som jag tycker är så trevlig www.konstanten.se.
denna förening är relativt nybildad och den första konstvandringen utgick från Långareds prästgård nu i höstas.
Konstvandringen varade i dagarna två och besöktes av cirka 1200 gäster .
Långareds prästgård ägs av Erik Samuelsson och Kajsa Frostensson som har startat upp denna konstförening med hjälp av andra konstnärer i trakten.
Hoppas att många fler hittar hit.



ada reparerade länken
« Senast ändrad: sön 11 nov 2007 23:00:42 av ada »