Allmänt > Fria diskussioner

Spökhus

<< < (3/8) > >>

nisse 8:
Sadeln såg onekligen lite händig ut och jag kan inte komma på varför ett hål ska vara där, men jag är säker på att Reggis har en bra förklaring ;D

Just dom "Rostvita" bussarna är väldigt populära och exklusiva ;)

kikarbara:

--- Citat från: nisse 8 skrivet sön 11 maj 2008 20:42:30 ---Sadeln såg onekligen lite händig ut och jag kan inte komma på varför ett hål ska vara där, men jag är säker på att Reggis har en bra förklaring ;D

Just dom "Rostvita" bussarna är väldigt populära och exklusiva ;)

--- Slut citat ---

*skrattar* Ja rostvitt står sig så bra till min hårfärg, så jag klippte till utan att tveka direkt!  ;D ;)

Den långa stången under fjädrarna på sadeln var en stång som jag tror råkat haka sig fast, själva sadeln slutade vid fjädrarna som gick ner under sittkudden.

Grejjen med att hitta såna här ödekåkar är bara att gå runt och se vad som finns, försöka göra sig en inre bild och sen lämnar man det i stort sett orört, lägger tillbaka efter sig och glömmer var det ligger så kan någon annan hitta det och få en lika spännande stund en annan gång. Okej, en av de nya brännvinsflaskorna blev souvenir. Det kändes tillåtet just för att det inte var gammalt, i förhållande till resterande. En och annan myra blev det nog med om inte annat... och jag är fullständigt sönderbiten på benen, min ena vad har antagit nästan dubbel storlek, så lite svär jag över min egen dumhet. Men det var riktigt riktigt kul.

nisse 8:
Hålet kan ha till funktion att inte sadellädret ska spricka när fjädrarna arbetar.

Reggis:
Fasen Kikarbara. Jag börjar misstänka att du har något med Snövit att göra. Är det inte hennes dojor du fotat? Sen har du en sadel som hon red på till slottet också. Vi vet ju alla att Snövit hade alkoholproblem vilket förklarar alla flaskor. Nu är det bara kvasten som saknas, ja den som sadeln satt på när hon, enligt den Disniska folksagan, red till slottet på en kvast på skärtorsdagen. Fast efter balen så fick hon en annan kvast att rida på utav någon sorts prins.

Fast eftersom hon var så förtjust i att sitta och rida på sin sadel så gjorde man ett hål i sadeln så prinsen kunde sticka upp sin kvast där när det var dags att galoppera. Det är orsaken till hålet i sadeln. Ett kvasthål helt enkelt.

kikarbara:

--- Citat från: Reggis skrivet sön 11 maj 2008 21:54:35 ---Fasen Kikarbara. Jag börjar misstänka att du har något med Snövit att göra. Är det inte hennes dojor du fotat? Sen har du en sadel som hon red på till slottet också. Vi vet ju alla att Snövit hade alkoholproblem vilket förklarar alla flaskor. Nu är det bara kvasten som saknas, ja den som sadeln satt på när hon, enligt den Disniska folksagan, red till slottet på en kvast på skärtorsdagen. Fast efter balen så fick hon en annan kvast att rida på utav någon sorts prins.

Fast eftersom hon var så förtjust i att sitta och rida på sin sadel så gjorde man ett hål i sadeln så prinsen kunde sticka upp sin kvast där när det var dags att galoppera. Det är orsaken till hålet i sadeln. Ett kvasthål helt enkelt.

--- Slut citat ---

Hm, snälla Reggis, det var inte snällt att avslöja mig sådär offentligt. Jag tyckte ju att jag lyckats att dölja min sammansvärjning med snövits mor och ville inte berätta att spisen var den vi kokade äpplen vid och att rödmyrsgift var en av ingredienserna. Nu är det allt bra nära att ni får en bild på försöksråttan som fick första äppelbiten. För att verkligen lyckas med förtrollningen så fick vi ju ha en del av snövits ägodelar, därav sadeln, men jag fick nog inte den rätta användningsförklaringen tyvärr, för jag hade fått höra att det var ett fjärthål.  ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion