Allmänt > Fria diskussioner
Spökhus
Reggis:
Jag ryser när jag ser ordet utedass, tvii. När jag läser sådan här agrarromantisk smörja med inslag av fattigromantik då får jag krupp och är glad att jag är född i civiliserade trakter och inte bland bonlurkar på landet.
Från det ena till det andra det verkar kul att ta över ett hus som inte är tipptopp och pedantiskt utstädat utan det finns lite äventyr i att röja upp. Då jag är lite sugen på att köpa ett hus till så har jag fått en ny infallsvinkel när det gäller objekt. Jag kanske skall börja titta efter hus där det finns lite sidobyggnader man kan röja i eller varför inte en nedlagd fabrik eller något sådant. Tack för tipset Kikarbara.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet mån 12 maj 2008 18:27:33 ---Jag kanske skall börja titta efter hus där det finns lite sidobyggnader man kan röja i eller varför inte en nedlagd fabrik eller något sådant. Tack för tipset Kikarbara.
--- Slut citat ---
Ã…h, jisses, det låter spännande! Glöm inte att berätta hur det går och vad det blir etc! En nedlagd fabrik ingår i mina egna framtida drömmar måste jag säga, det vore något att sätta tänderna i!
brodertuck:
Har ni sett den här sidan förr?
http://www.jornmark.se/places.aspx
En del platser är riktigt spännande att se och läsa om.
nisse 8:
Om ni går in på Brodertucks länk och letar er till Gävle och asfaltsverk, så är det rivet för någon vecka sedan.
änglautanskor:
Tack Kika , för dina vackra bilder samt målande beskrivning från ett gammalt torp , nånstans i Sverige.
Jag ryser av välbehag samt glädje över din lycka att ta del av det förgångna, önskar så att jag hade fått vara med dig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion