Allmänt > Fria diskussioner

Flickjägarens favoritbiffar

<< < (3/5) > >>

nisse 8:

--- Citat från: Reggis skrivet sön 11 maj 2008 21:58:20 ---Ja sen lägger sig det här älgfärsen i magen och ger cancer. Det är vetenskapligt kartlagt att älgfärs är bland det mest cancerframkallande man kan stoppa i sin mun näst efter att dricka bensin. Dricker ni bensin till maten?

--- Slut citat ---

Nej usch inte till maten.............till frukost.

änglautanskor:
Synd om oss här, vi  får nöja oss med nöt eller fläskfärs som vanliga konsumenter.
I vissa butiker finns diverse annat kött från fjärran andra länder.
Jag  antar att  Reggis skulle uppskatta Orm samt Råttstek  från Kina, lär vara en delikatess samt mycket ekologiskt.
Här  i västra Sverige lär Vildsvinsstammen ökat mycket kraftigt , antar att kött  från dessa svin är mycket  välsmakande , trist nog har jag ännu inte haft möjlighet att sätta tänderna i en saftig stek  från ett vildsvin .

brodertuck:
Jag har vid ett par tillfällen smakat vildsvin, och det är i mitt tycke inget att stå efter.
Särskilt saftigt är det inte, utan torrt och tråkigt.

ada:
Det beror på tillagningen, man kan "torka ut" allt kött så det blir trist.

Jag har ätit välsmakande vildsvin på Hornbore ting som familjen besökte ett år. Det serverades med rotmos på brädbit, tyvärr sparade vi på det till lite senare och då var rotmoset slut, men fick smaka på köttet som var helt kanon.

brodertuck:
Visst kan man göra vilket kött som helst tråkigt, men vanligtvis brukar yrkesfolk kunna laga till en köttbit på rätt sätt. Vildsvin är ju tämligen fritt från fett och därför svårt att få saftigt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion