Författare Ämne: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?  (läst 14433 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?
« Svar #15 skrivet: mån 24 sep 2007 22:27:55 »
Du har så rätt på ett sätt, det ska diskuterar retro, jag lägger ut lite strax

Men å andra sidan är den sociala biten oerhört viktig -och framträdande i alla communities, missa inte det!

Oroa dej inte för att det ska bli som något annat forum, för sammansättningen av människor är inte samma, så det kan aldrig bli samma sak, trust me

Jag kan ge dej lästips på forskning på området om det intresserar

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?
« Svar #16 skrivet: tis 25 sep 2007 10:46:48 »
Det sociala värdet kan man aldrig bortse från. Många tycker om att läsa och skriva, inte enbart om antikt-retro mm. Huvudsaken är att det inte blir ett enformigt hackande på vissa företeelser eller yrkeskategorier i samhället. Annars tenderar forumet till att bli endast en expertsida, där många drar sig för att göra inlägg. Det är ju så, att "spånande" ibland kan leda fram till en korrekt lösning av en till synes omöjlig fråga. Blir det för strikt, bortfaller "spånandet", eftersom man drar sig för att skriva sina små tankar.

Detta sociala "chattande" hör endast hemma under fria diskussioner.

kas

  • Gäst
SV: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?
« Svar #17 skrivet: tis 25 sep 2007 11:00:35 »
 Som vanligt är Du så "säker" RESI!! ::)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?
« Svar #18 skrivet: tis 25 sep 2007 11:07:24 »
Det funkar väl som i livet för övrigt. Många bäckar små.....Man pratar om en sak/händelse. Minns inte/kan inte...De andra närvarande bidrar med det de kan och vet. Oftast stannar det intemed ett olöst problem.

Eller så konstaterar man, att det man inte förstår ska man bara med vördnad låta passera.

kas

  • Gäst
SV: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?
« Svar #19 skrivet: ons 26 sep 2007 14:23:19 »
 På ett annat forum satt det långt inne med hjälpsamheten, mest dumma förslag istället för medkänsla! En gång var det en sign. som kom från ingenstans och gav mig totallösning på teckenuppsättning i XP! Det var "strongt"!! ;D

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?
« Svar #20 skrivet: ons 26 sep 2007 23:04:32 »
Jag menar inte att ta bort denna avdelning, men på samma forum som nämns så är det ofta 40-60 inlägg eller mer per tråd i allmänt, men ställer man en fråga i de andra avdelningarna är det ofta noll svar! Och ser man att det är många inlägg i någon tråd där så beror det på att det har spårat ur för länge sedan och folk håller på och hackar på varann. Det är så som jag inte gillar att det har blivit, men experterna som svarade där förr har decimerats betydligt!

kas

  • Gäst
SV: Hur får man ett nytt forum att bli en favorit?
« Svar #21 skrivet: ons 26 sep 2007 23:12:07 »
 Käre/kära JJ!! Om Du har frågor av mera allmänn karaktär så kan Du ställa dessa hos oss! Jag ska titta om vi har nån tråd, annars skapar jag en direkt! ;D