Författare Ämne: Va f-n är det som......  (läst 3886 gånger)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
Va f-n är det som......
« skrivet: lör 17 maj 2008 21:25:58 »
...händer när det ser ut så här ute 17maj

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Va f-n är det som......
« Svar #1 skrivet: lör 17 maj 2008 22:15:47 »
Men hallå, var bor du? Vi har haft kalla vindar men absolut inget såndär vitt beroendeframkallande pulver som får barn att yra och svamla och springa runt som dårar.

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Va f-n är det som......
« Svar #2 skrivet: lör 17 maj 2008 22:46:39 »
...händer när det ser ut så här ute 17maj
Du bor på fel ställe Nisse ;D Så är det bara ;) ::) ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Va f-n är det som......
« Svar #3 skrivet: sön 18 maj 2008 08:42:08 »
Det är ordentligt nedkylt här på västkusten också, jag hade MYCKET dåligt samvete när jag fem minuter försenad hämtade en t-shirtsklädd ung man bärande en dator (har ni sett unga män som har en alldeles särskild tolkning av begreppet "bärbar dator"?)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Va f-n är det som......
« Svar #4 skrivet: sön 18 maj 2008 13:33:52 »
Ni kommer falla? på de grepp ni inte hinner ta om ni nu alls fattar?
Dessutom har ni visat er vara ovärdiga forummedlemmar när kört omkring i nya,bensinsnåla bilar med katalysatorer och därigenom bromsat växthuseffekten och den lokala uppvärmningen.Kanske är det rent av så att ni är kommun-ister allesammans,sådana som gör precis allting tillsammans,t om åker tåg och buss?
Hade ni alla mullrat runt med bensinslukande gamla amerikanska vrålåk hade det varit både vår och sommar där ni bor för längesen.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Va f-n är det som......
« Svar #5 skrivet: sön 18 maj 2008 13:50:09 »
jag tar på mej alltihop :) bara mitt fel att det är så kallt nu, när jag brummat omkring i lingonbilen som drar 0,52

(fast det var ju lite mer än jag trodde att växthuseffekten skulle avbromsa så plötsligt för att jag är ute och bilar, så sent som förra veckan var det väl som det var sommarvärme  ???)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Va f-n är det som......
« Svar #6 skrivet: sön 18 maj 2008 22:07:03 »
Jag håller med, allt är inte alls  Nisses fel, bara en del ,resten är alltså  Adas fel,
självklart så tar jag ansvar för min lilla felaktighetsdel i det hela.
Jag  lovar att  avstå från biffar och stekar från Svenska Lantgårdar , eftersom  Svenska kossor fiser mer illa än dito från Brasilien, om jag har fattat det hela rätt?
Tycker även  att det är roligare att äta kött från en mager fattig get än  kött från en fläskig gris eftersom jag deltar i  en bantargrupp med bidrag  från  VolvoParts

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Va f-n är det som......
« Svar #7 skrivet: mån 19 maj 2008 14:34:51 »
Fel och fel nu skall vi inte vara så negativa utan se allt positivt. Vi kunde ha bott i Kina och varit hemlösa på grund av jordskalv. Vi kunde ha bott i Afghanistan och blivit bombade av Amerikanskt flyg. Vad är lite snö i jämförelse med det?

Vi kunde ha varit födda innan syndafloden och då hade ni inte ens vetat om att det fanns en sol och en måne för då var det bara moln runt hela jorden dygnet runt alla årets dagar. Apropå synd så vore det förbaskat synd om nästa helg inte blev en helg med vackert väder. För då är det så många bra utomhusloppisar att man nästan kissar på sig av upphetsning när man tänker på det. Dessutom ger vackert väder möjligheter till aktiviteter som i alla fall här betraktas som synd.
« Senast ändrad: mån 19 maj 2008 15:22:40 av Reggis »