Författare Ämne: Stol i teak med sits av skinn.  (läst 2965 gånger)

Carro

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
Stol i teak med sits av skinn.
« skrivet: tor 22 maj 2008 21:08:03 »
Hej igen,
Har fotat lite av mitt hem (som märkes). Denna stol (bild 1-2) fick jag med "på köpet" när jag köpte hallbyrån och spegeln (se bild 3). Både hallbyrån och spegeln är märkta. Jag har svårt att tro stolen egentligen hör till. Vad tror ni? Stolen har ingen märkning alls! Inte ens undertill (se inlägg nr 2) mer än "MADE IN DENMARK"... Har ni någon susning om tillverkare/designer? Tillverkningsår?
« Senast ändrad: tor 22 maj 2008 21:17:47 av Carro »
Mvh
Carro.

Carro

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
SV: Stol i teak med sits av skinn.
« Svar #1 skrivet: tor 22 maj 2008 21:09:59 »
OBS! Spegeln är inte upphängd, den bara står där för fotografering.
Och jag VET nu att stolen inte hör till, kollade etiketten i byrån och spegeln - de är svenska.
Här kommer undersidan av stolen som lovat:

Ps Tack Ada för tipset, visste inte jag kunde redigera inläggen själv! =) Ã…tgärdat! Ds.
« Senast ändrad: tor 22 maj 2008 21:18:53 av Carro »
Mvh
Carro.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Stol i teak med sits av skinn.
« Svar #2 skrivet: tor 22 maj 2008 21:12:27 »
Fint är det. Du vet att du kan ändra i dina inlägg själv, som i detta fallet kan du klicka bort den bilden det blev dubbelt av
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Carro

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
Hallbyrån och spegeln.
« Svar #3 skrivet: tis 17 feb 2009 16:57:18 »
Och märk min nöjda förvåning när jag hittade "mitt" hallkit på samma butik på Kungsholmen.
Dock mörkare träslag och ådring (jakaranda kanske). Med priset 2200 kronor! Själv gav jag under 500 kronor för mitt kit!
Nu ska jag försöka att inte få katten att leta efter sin leksak i lådan bara (gömde den där EN gång o det minns hon minsann). På Antikp... ja nu svor jag, där fick jag "rådet" att låta kattan fortsätta klösa... Missunsamhet eller? *ler*

Mvh
Carro.