Författare Ämne: Heminredningstidningar  (läst 8727 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Heminredningstidningar
« skrivet: sön 23 sep 2007 18:45:06 »
Personligen tycker jag att jag såg snyggare hem i dessa för några år sedan. Vilka tycker ni är bäst - svenska och utländska?

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #1 skrivet: mån 24 sep 2007 15:35:42 »
De jag gillat bäst är nog Engelska Elle Decoration. I övrigt så är ju gamla nr av tidningen FORM väldigt kul, speciellt de från 50- och 60-talet.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #2 skrivet: tor 27 sep 2007 14:44:17 »
Synd att det är så svårt att skaffa gamla FORM. Annars tycker jag att Residence är bra bland de svenska, i alla fall ibland. Även ELLE interiör är läsvärd, och ibland köper jag den engelska eller italienska upplagan. Man får tjuvtitta i affären först så att det är värt att köpa den.

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #3 skrivet: tor 27 sep 2007 15:20:22 »
Form hittar man titt som tätt på tradera, bifogar länk på avslutade auktioner för en prisbild.

http://www.tradera.com/search/imp.aspx?search=form&county=0&ended=1&listtype=1&Image1.x=0&Image1.y=0&showAll=1&catid=1142

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #4 skrivet: lör 29 sep 2007 19:08:51 »
Som antikhandlare och får man ofta förmånen att komma till folks hem för att köpa grejer. Jag har länge umgåtts med tankarna att ta med mig kameran, reporterblocket och ge ut den exklusiva tidskriften FULA HEM;)
Allt går.

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #5 skrivet: lör 29 sep 2007 20:20:55 »
Som antikhandlare och får man ofta förmånen att komma till folks hem för att köpa grejer. Jag har länge umgåtts med tankarna att ta med mig kameran, reporterblocket och ge ut den exklusiva tidskriften FULA HEM;)

Vi som inte har den förmånen kan alltid tjuvkika i andras hem via t ex:
http://hemnet.se/include/Default.asp?service=hemnet&type=sok&action=sok&caller=main&urval=1

Där kan man hitta alla möjliga stilar! ;D

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #6 skrivet: ons 26 dec 2007 09:50:08 »
Jag har hittat en tidning som verkar hur intressant som helst:

http://www.atomic-ranch.com/

Jag har aldrig läst den eller sett den "i verkligheten", men det verkar som om man kan prenumerera även om man bor i Sverige. Det blir nog min försenade juklapp till mig själv.  :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #7 skrivet: sön 10 feb 2008 20:12:01 »
Finns det fler svenska tidningar från 50/60-talet som handlar om inredning än dessa fem? Blixten blänker i en tidning men det är "Allt i Hemmet".

Har du fått hem något ex av atomic-ranch än Chicaboom?

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #8 skrivet: sön 10 feb 2008 22:46:42 »
Nä, det blev ingen julklapp, det visade sig vara svindyrt porto på prenumerationer till Europa. De får kanske bli en annan gång när jag har lite fler slantar till övers...

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #9 skrivet: mån 11 feb 2008 12:21:08 »
Synd! Jag tyckte själv att den såg intressant ut så jag tänkte höra med dig om den var lika bra som den såg ut.

TonyR

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #10 skrivet: mån 17 mar 2008 11:34:54 »
JJ, nu ligger 9 nummer av Allt i Hemmet på tradera, det är en kompis som har loppisbutik i eskilstuna som lagt ut dom. sök på säljare fordvan om du är intresserad.

Jemmifer

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
SV: Heminredningstidningar
« Svar #11 skrivet: ons 19 mar 2008 16:52:17 »
Köpte 15 st Hem & Fritid för en krona styck!! De är från tidigt 70-talet, underbara. Supercoola möbler och interiörer. Btw, 400 spänn för en fåtölj 1970 måste ju ha varit ohyggligt dyrt, inte sant? Global hette de, oranga med kromad fot.