Allmänt > Fria diskussioner

Äntligen sommar och sol!

<< < (2/3) > >>

Reseda:
Vilket underbart väder att måla i.  Allt torkar rekordsnabbt. Lilla Ä. är redan inne på att hon ska bli........hur var det nu hon sa....INSTRUKTÖR för dem som vill lära sig att måla trädgårdsmöbler och gamla fula urnor så de blir som nya. Mellan varven tar vi en sväng med lacknaftan. Sen plums i poolen. Det enda vi gör inne, är det som de förr av nöden tvingades ut att göra.

Bäst att passa på så länge der varar, sa bacillen.

I morgon hoppas jag att fläderbusken fortfarande är vid liv. Den var så hiskeligt full i bladlöss idag. Har nu provat att spruta den, med det som fanns i den vattenfyllda burken som jag lägger alla fimpar i. Silade ifrån fimparna. Tillsatte sedan såpa och mera vatten och sprutade med snusket över hela busken.

Ska bli spännande att se resultatet.

Lilla Ä. är redan så brun, att hon naken ser ut att ha vita trosor på sig.
De enda som kan klaga på vädret är väl myggorna? De har inga vattensamlingar att lägga sina larver i.

kikarbara:

--- Citat från: Reseda skrivet tis  3 jun 2008 00:53:18 ---De enda som kan klaga på vädret är väl myggorna? De har inga vattensamlingar att lägga sina larver i.

--- Slut citat ---

IDAG tänker jag klaga på vädret. Måste sitta inne hela dagen och får på min höjd TITTA ut! *suckar*

Domino:
Jag vill oxå va med o klaga... vi får snart bevattningsförbud och då blir det till att bära vatten ut till rabatterna och det gillar inte min rygg och axlar, blir så förbannad när jag ser folk vattna sina gräsmattor med vattenspridaren i fullt solljus, det är sånt som det borde vara förbud på!  >:(

Reggis:
Vore jag ledig och inte satt på das Kontor så skulle jag ta med en kille till skogen och dansa naken. Det gäller att passa på när det är väder för detta nöje.

Reseda:
Reggis ska vara tacksam att det inte är myggrikt då sådan aktivitet skall till att utföras!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion