Författare Ämne: Äntligen sommar och sol!  (läst 8629 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Äntligen sommar och sol!
« skrivet: lör 31 maj 2008 19:44:18 »
Sicken dag det har varit. Har tagit skydd från solens obarmhärtiga strålar en stund, men vojne- sicket väder!! Mer sol åt höstbitna nordbor, tack!

Själv känner jag verkligen att jag börjar landa igen, har varit på väg att banka in i väggen så det small åt det nu i vår och har haft massor av "symtom"; ni vet säkert: lägga nycklar i kylskåpet, påbörja massor av saker som inte blir färdiga, ett steg fram och två steg tillbaka och var la jag nu den där grunkan jag höll i handen nyss???

Men nu känner jag sakteliga livet återvända i vartenda cell igen och det känns väldigt väldigt skönt. Vi har till och med pratat om att eventuellt försöka att få till några dagars semester i år, och det har vi inte kunnat de sista två åren... förlåt, tre åren, eller var det fyra? Idag drog vi i varje fall till stranden nu i eftermiddags, köpte mig en bok och hann avverka de första hundra sidorna i ett nafs. Och återigen fick jag ligga där och dra en stund utan att tänka en redig tanke överhuvudtaget.

Fast... nog behövs det lite regn snart?

VADSOM

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #1 skrivet: lör 31 maj 2008 22:47:34 »
Säger OOOOOOOOOOOOOJJJJJJ tillbaka... Här var det snö för tre veckor sedan och chockartat, är det nu 25 + kl. 22.45.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #2 skrivet: lör 31 maj 2008 23:08:29 »
Asch, har är det bara 18 grader nu :)

Efter en seg flytt med har det vistats en dag i Lysekil, familjeutmaning i minigolf, varmt var det, men det fläktade också, t ex på vägfärjan (så man kan skryta med att man vart ute på sjön också :))

Nu gäller det bara att få tömt den nya bostaden på lådor, det får nog bli en andra sortering av saker att slänga, ge bort, och stuva undan...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #3 skrivet: mån 2 jun 2008 00:57:52 »
25 grader i poolen av bara solvärmen. Lilla Ä badar som en thepåse! Underbart.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #4 skrivet: mån 2 jun 2008 15:05:40 »
Underbart uttryck Roseda, ”badar som en thepåse”, jag ser det framför mig.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #5 skrivet: tis 3 jun 2008 00:53:18 »
Vilket underbart väder att måla i.  Allt torkar rekordsnabbt. Lilla Ä. är redan inne på att hon ska bli........hur var det nu hon sa....INSTRUKTÖR för dem som vill lära sig att måla trädgårdsmöbler och gamla fula urnor så de blir som nya. Mellan varven tar vi en sväng med lacknaftan. Sen plums i poolen. Det enda vi gör inne, är det som de förr av nöden tvingades ut att göra.

Bäst att passa på så länge der varar, sa bacillen.

I morgon hoppas jag att fläderbusken fortfarande är vid liv. Den var så hiskeligt full i bladlöss idag. Har nu provat att spruta den, med det som fanns i den vattenfyllda burken som jag lägger alla fimpar i. Silade ifrån fimparna. Tillsatte sedan såpa och mera vatten och sprutade med snusket över hela busken.

Ska bli spännande att se resultatet.

Lilla Ä. är redan så brun, att hon naken ser ut att ha vita trosor på sig.
De enda som kan klaga på vädret är väl myggorna? De har inga vattensamlingar att lägga sina larver i.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #6 skrivet: tis 3 jun 2008 08:55:24 »
De enda som kan klaga på vädret är väl myggorna? De har inga vattensamlingar att lägga sina larver i.

IDAG tänker jag klaga på vädret. Måste sitta inne hela dagen och får på min höjd TITTA ut! *suckar*

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #7 skrivet: tis 3 jun 2008 10:10:53 »
Jag vill oxå va med o klaga... vi får snart bevattningsförbud och då blir det till att bära vatten ut till rabatterna och det gillar inte min rygg och axlar, blir så förbannad när jag ser folk vattna sina gräsmattor med vattenspridaren i fullt solljus, det är sånt som det borde vara förbud på!  >:(

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #8 skrivet: tis 3 jun 2008 15:10:11 »
Vore jag ledig och inte satt på das Kontor så skulle jag ta med en kille till skogen och dansa naken. Det gäller att passa på när det är väder för detta nöje.


Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #9 skrivet: tor 5 jun 2008 22:54:43 »
Reggis ska vara tacksam att det inte är myggrikt då sådan aktivitet skall till att utföras!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #10 skrivet: sön 8 jun 2008 22:40:05 »
Jag satt och titta på hur min thepåse badade i thekoppen i morse. Den såg ut att ha det skönt i vattnet. Drog i snöret så att den åkte upp och ner i koppen. Såg riktigt mysigt ut faktiskt. Skulle inte ha haft något emot att vara en thekopp med en påse i.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #11 skrivet: mån 16 jun 2008 21:23:42 »
Idag skulle inte ens den lede vilja leka thépåse i poolen. Har t o m tänt upp i spisen för att få värme i hela huset.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #12 skrivet: mån 16 jun 2008 21:43:03 »
Midsommarvädret har anlänt... Man får hoppas att det blir bättre i Juli då vi löneslavar släpps ut i frihet en månad.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #13 skrivet: mån 16 jun 2008 21:47:12 »
Jag hoppas att alla som arbetat inomhus denna fantastiskt soliga fina tid, får full kompensation under sina semestrar. DÃ… kan det få regna lokalt över vår by!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Äntligen sommar och sol!
« Svar #14 skrivet: tis 17 jun 2008 09:31:02 »
Min första semesterdag regnade bort, men i dag ser det mer lovande ut.
Har faktiskt tagit mig 4 dagars semester den här veckan :)
Jag har inte haft sommarsemester på 7år.