Teknik & mekanik > Fordon

Nyinköpt A-ford coupé från 1931

<< < (6/9) > >>

ada:
Klicka här: http://web.telia.com/~u98301633/index-filer/Page348.htm

Vince:

--- Citat från: Tomtenisse skrivet ons 16 jul 2008 20:43:37 ---Skickar en bild på min roadster -30. Helt orginal, bruksskick. Den är använd, men inte utsliten.
Som sagt lite ombyggnation står för dörren. Den är ganska frän som den är, men ljudet av en sidåtta lockar. Jag får "ståpäls" :o när jag hör en sådan med raka rör. Har tänkt försöka sätta ihop en till så vi fär se vad som händer med denna. Någon form av hotning blir det nog.
Skall ner till Uddevalla den 2 augusti på Old Style Weekend. Ett härligt evenemang.

--- Slut citat ---

Kul med lite bilder på den,blev lite fel där bland PM:en men de löste sig =)
Den ser ju riktigt riktigt fräsch ut,man skulle kanske köpt sig en roadster men dom är ju ännu dyrare än coupéerna =(
Då ses vi säkerligen i Uddevalla,jag hoppas jag kanske fått min körbar tills dess.

MVH Micke

Vince:

--- Citat från: Vince skrivet tor 17 jul 2008 04:15:10 ---Kul med lite bilder på den,blev lite fel där bland PM:en men de löste sig =)
Den ser ju riktigt riktigt fräsch ut,man skulle kanske köpt sig en roadster men dom är ju ännu dyrare än coupéerna =(
Då ses vi säkerligen i Uddevalla,jag hoppas jag kanske fått min körbar tills dess.

MVH Micke

--- Slut citat ---

--- Citat från: kikarbara skrivet ons 16 jul 2008 21:42:25 ---Nu blev jag ju nyfiken. Vad är old style weekend?

--- Slut citat ---

Old style weekend är en i första hand bilträff där årsmodellgränsen på bilarna dras vid 1956,alla andra bilar hänvisas till besöksparkeringen.Tanken är att känslan av att vara i det amerikanska ungdomens 50-tal inne på området ska finnas där även om det blivit lite si och så med den saken dom senaste åren.Men dom flesta går klädda som ungdomen på 50-talet (trots att vissa passerat tonåren med råge  ;D),lyssnar på den musiken och kör tidsenliga bilar d.v.s hot rods och custom bilar.Det är band som spelar gammal autentisk rockabilly/rock´n´roll/country m.m. och hela "temat" för träffen kan nog sammanfattas med autentiskt 50-tal.Det ingår även backrace på schemat med dom gamla bilarna.

MVH Micke

brodertuck:
Dags att lyfta den här lite. Hur ligger det till med Hot Rod projektet?

Dge68:
Kolla in på www.reprosteel.com dom har nytillverkade karosser i plåt till 32´or. Även chassin

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion