Teknik & mekanik > Fordon

Nyinköpt A-ford coupé från 1931

<< < (8/9) > >>

Vince:

--- Citat från: Tomtenisse skrivet tor 12 feb 2009 16:03:11 ---Vad har du för planer för forden? ;D
Mvh
PeterG

--- Slut citat ---

Läs igenom hela tråden (3 sidor) så får du nog en ungefärlig bild av hur den ska byggas ; D

MVH Micke

Tomtenisse:
Nu ha ja läst. 8) Fränt. Det blir ett helhäftigt bygge. Ser fram enmot å få inspektera ute på nån träff.
Hade stora planer fr min roadster -30:a men ja ha tänkt om lite.
Inte för att andra tyckte jag skulle förstöra bilen om jag gjorde si eller så. nej, jag skall piffa till den lite men inte så radikalt som jag från början tänkt. 16" ford -35 ekerfälgar med Frrestone ww-däck, ev sänka å -32 näsa. Funderar på att renovera å trimma 4-bangern istället för sid-8:a. Kommer troligen att sätta ihop en rod med annat lullul bredvid denna när jag fått garaget färdigt.
Har du kanske nåt som du vill avyttra från ditt bygge?
Mvh
Peter G

Vince:
Jodå det blir det säkert när den e klar.de låter helläckert,nästan precis det stuket jag ska bygga min 29 roadster i sen,ska ha blanksvart kaross,ljusgula -35:a ekerfälgar dock ska jag ha blackwalls,32:a maskering eller lacka originalmaskering och trimmad B-fyra så man har lite grövre vevaxel och annat  ;D
Nej tyvär inget att avyttra då allt som plockas löst på coupén kommer hamna i roadster chassiet,billigt sätt att få två roddar =D Har du inga bilder på din roadster??

Tomtenisse:
Jag anade att du inte skulle släppa några grejer. Det ha väl inte hänt så mycket mä min roadster än. Håller på att planera för ett garagebygge. Det blir ca 45 kvadrat å utrymme behövs om man skall hålla på mä en sådan här hobby.
Vart lämnade du bladfjädern för omsmide?

Tomtenisse:
Ja får inte till det mä bilder!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion