Författare Ämne: Nyinköpt A-ford coupé från 1931  (läst 47294 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #15 skrivet: lör 14 jun 2008 00:24:47 »
Ja ni pojkar är så bra på storslagna planer då också "jaså du har grävskopa, då fixar vi dräneringen runt huset i veckan" "ja jävlar, skål broder!" ....  och så blir det inget av, förutom den jag hörde som fixat ett jättelass med grus på lördag kväll, som dök upp på uppfarten typ 06.30 på måndag morgon så bilen inte gick att köra ut ur garaget :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #16 skrivet: lör 14 jun 2008 00:26:56 »
 :-[ ;D :-*

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #17 skrivet: lör 5 jul 2008 22:27:51 »
Så här ser det ut i garaget nu,byter fläktrem (svårt att hitta en passande rem till en 77 år gammal bil ;D),fälgar och däck samt jagar oljud i drivlinan,just nu så är kardanen halvt nerskruvad.



MVH Micke

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #18 skrivet: fre 11 jul 2008 19:16:58 »
Det är bara att erkänna..................jag är så avundsjuk :P

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #19 skrivet: lör 12 jul 2008 13:02:22 »
jag med. Och till och med min sambo, som inte brukar uttala att han vill ha något särskilt uttalade just att "en sån bil skulle jag vilja ha". Han reagerar i stort sett aldrig på sidor eller bilder jag tittar på men här fick jag backa så han fick se ordentligt... Den är sååå fin!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #20 skrivet: lör 12 jul 2008 23:14:47 »
Frågan är bara hur slutresultatet kommer att bli? En hot rod kan se ut på många helt olika sätt. Från en takchoppad motivlackad perfektionistbil med helkromat underrede (Old Bonanza t ex), till en originalbil utan motorhuv och med bytta fälgar och utbytt motor till en V8.

Kan du inte bildgoogla på "hot rod" Vince och se om du hittar något som liknar det du vill åstadkomma och sedan länka in bilden här!

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #21 skrivet: sön 13 jul 2008 01:59:30 »
Va kul att ni gillar den  :)

Frågan är bara hur slutresultatet kommer att bli? En hot rod kan se ut på många helt olika sätt. Från en takchoppad motivlackad perfektionistbil med helkromat underrede (Old Bonanza t ex), till en originalbil utan motorhuv och med bytta fälgar och utbytt motor till en V8.

Kan du inte bildgoogla på "hot rod" Vince och se om du hittar något som liknar det du vill åstadkomma och sedan länka in bilden här!

Slutresultatet kommer att bli en hot rod så som den skulle kunna varit byggd runt sent 40-tal fram till första hälften av 50-talet.
Det finns lika många olika skolor inom denna världen som det finns rod byggen t.ex. regelrätta hot rods,street rods,rat rods m.m. Dock måste jag rätta dig lite JJ,man kan inte sätta i en V8 i en originalbil utan att förstärka båda ram,växellåda,bromssytem samt bakaxel m.m. om man som jag utgår från en A-Ford.
Krom Frittes Old Bonanza är ju ett showbygge som inte direkt är till för att köras på vägen,har aldrig förståt mig på det tankesättet men det finns uppenbarligen folk som roas av det också.
Jag behöver inte googla,har hela hårddisken full med inspiration jag kan visa men inte inatt.Kom nyss hem efter en liten tripp neråt landet på ca 40-50 mil t.o.r och hämtat hem en Amazon -64 med en kompis så jag är lite småtrött och ska hoppa ner i sängen nu.

MVH Micke

Tomtenisse

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #22 skrivet: ons 16 jul 2008 20:43:37 »
Skickar en bild på min roadster -30. Helt orginal, bruksskick. Den är använd, men inte utsliten.
Som sagt lite ombyggnation står för dörren. Den är ganska frän som den är, men ljudet av en sidåtta lockar. Jag får "ståpäls" :o när jag hör en sådan med raka rör. Har tänkt försöka sätta ihop en till så vi fär se vad som händer med denna. Någon form av hotning blir det nog.
Skall ner till Uddevalla den 2 augusti på Old Style Weekend. Ett härligt evenemang.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #23 skrivet: ons 16 jul 2008 21:26:44 »
Har vi sånt här? :) Hittar hemsidan http://web.telia.com/~u98301633/index-filer/Page348.htm och ser att jag kan skryta med att jag har en av grundarna, "Jack Baymoore" i klubben i telefonlistan i mobilen ;) Jag skulle nämnligen skaka fram en 50-talsbil att ställa framför biografen när vi hade filmfestival och Sing-a-long till Grease, men det sprack att få dit bil, mest på tidsbrist att kontakta den han i sin tur tipsade om att jag skulle kontakta.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #24 skrivet: ons 16 jul 2008 21:42:25 »
Skall ner till Uddevalla den 2 augusti på Old Style Weekend. Ett härligt evenemang.

Nu blev jag ju nyfiken. Vad är old style weekend?

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #25 skrivet: ons 16 jul 2008 22:09:28 »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #26 skrivet: tor 17 jul 2008 04:15:10 »
Skickar en bild på min roadster -30. Helt orginal, bruksskick. Den är använd, men inte utsliten.
Som sagt lite ombyggnation står för dörren. Den är ganska frän som den är, men ljudet av en sidåtta lockar. Jag får "ståpäls" :o när jag hör en sådan med raka rör. Har tänkt försöka sätta ihop en till så vi fär se vad som händer med denna. Någon form av hotning blir det nog.
Skall ner till Uddevalla den 2 augusti på Old Style Weekend. Ett härligt evenemang.

Kul med lite bilder på den,blev lite fel där bland PM:en men de löste sig =)
Den ser ju riktigt riktigt fräsch ut,man skulle kanske köpt sig en roadster men dom är ju ännu dyrare än coupéerna =(
Då ses vi säkerligen i Uddevalla,jag hoppas jag kanske fått min körbar tills dess.

MVH Micke

Vince

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 241
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #27 skrivet: tor 17 jul 2008 04:20:50 »
Kul med lite bilder på den,blev lite fel där bland PM:en men de löste sig =)
Den ser ju riktigt riktigt fräsch ut,man skulle kanske köpt sig en roadster men dom är ju ännu dyrare än coupéerna =(
Då ses vi säkerligen i Uddevalla,jag hoppas jag kanske fått min körbar tills dess.

MVH Micke

Nu blev jag ju nyfiken. Vad är old style weekend?

Old style weekend är en i första hand bilträff där årsmodellgränsen på bilarna dras vid 1956,alla andra bilar hänvisas till besöksparkeringen.Tanken är att känslan av att vara i det amerikanska ungdomens 50-tal inne på området ska finnas där även om det blivit lite si och så med den saken dom senaste åren.Men dom flesta går klädda som ungdomen på 50-talet (trots att vissa passerat tonåren med råge  ;D),lyssnar på den musiken och kör tidsenliga bilar d.v.s hot rods och custom bilar.Det är band som spelar gammal autentisk rockabilly/rock´n´roll/country m.m. och hela "temat" för träffen kan nog sammanfattas med autentiskt 50-tal.Det ingår även backrace på schemat med dom gamla bilarna.

MVH Micke

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #28 skrivet: ons 22 okt 2008 17:26:26 »
Dags att lyfta den här lite. Hur ligger det till med Hot Rod projektet?

Dge68

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: Nyinköpt A-ford coupé från 1931
« Svar #29 skrivet: ons 22 okt 2008 21:12:35 »
Kolla in på www.reprosteel.com dom har nytillverkade karosser i plåt till 32´or. Även chassin