Porslin & Keramik > Svenskt porslin
Rörstrand - Entré
JJ:
Tack för bilderna! Nu har jag sett en bild i alla fall, återstår att hitta en röd skål.
Tallriken har jag glömt att visa bild på, och jag har t o m fått ett mindre fat i serien också. Här en improviserad dukning i all hast på soffbordet:
Tallen:
Apropå Entré, vad är ett bra pris för en större skål med fot (utan handtag) som de du har? Det är lite svårt att bilda sig en uppfattning genom de få objekt som finns på Tradera... ???
JJ:
Jag gav 500 kr för min största och det tycker jag är ett bra pris. Många handlare tar 700 kr för den mindre på fot. De röda bör vara dyrare.
Tallen:
Jag trodde väl det att dom kostar en del... då kan man säga att jag gjorde ett kap, jag gav 20 kr för en gul på fot, 18 cm + 3 Gefle-äggkoppar! ;D
Det var över lag en fin runda, dessa grejer + 3 st Iittala-Gaissa-glas (whiskey) och två mindre svenska halmåneformade skålar i porslin från 50-60-talet, totalt för 45 kr inkl det ovan! Det är inte ofta man lyckas med såna loppisrundor!
JJ:
--- Citat från: Tallen skrivet mån 18 aug 2008 07:16:41 ---Jag trodde väl det att dom kostar en del... då kan man säga att jag gjorde ett kap, jag gav 20 kr för en gul på fot, 18 cm + 3 Gefle-äggkoppar! ;D
Det var över lag en fin runda, dessa grejer + 3 st Iittala-Gaissa-glas (whiskey) och två mindre svenska halmåneformade skålar i porslin från 50-60-talet, totalt för 45 kr inkl det ovan! Det är inte ofta man lyckas med såna loppisrundor!
--- Slut citat ---
Nej sådana kap gör man verkligen inte många!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion