Författare Ämne: Nu tror....  (läst 7518 gånger)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
Nu tror....
« skrivet: lör 7 jun 2008 23:56:48 »
...jag nisse är tillbaka med hull och hår, har varit så jävla trött på kärringar (och då menar jag inte damerna på Retro) och jobb att jag nästan kräkts.
Ursäkta min frispråkighet men tycker ni ska veta om ni tycker jag varit osynlig ett tag, men ni kanske inte har märkt det ;D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #1 skrivet: sön 8 jun 2008 00:12:58 »
Men hallå, jag har ju saknat dig Nisse!
Jag har inte heller varit här, men beror på mer att detta forumet verkar vara nästan heldött.
Var kan jag finna dig  Nisse , vore trevligt att ha kontakt  lite då och då?

Kram på dig!

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #2 skrivet: sön 8 jun 2008 20:29:36 »
Tjabba Nesse och Änglautanskor

”Man saknat inte spiltan förrän kon har gått eller hur det nu var.” Nej nu kom jag på det i alla fall ”Det är ingen ko i spiltan när den har gått”, det låter väl riktigt. Nej det har varit lite dött här den sista tiden. Fast det är inte bara här utan generellt så är det en dipp för bloggandet rakt av oberoende av ämnen. Det beror enligt min uppfattning på att det är för passivt. Själv sitter jag och spanar in en målning som ser ut som Cézanne som jag köpt på loppis men den är daterad 1913 så sluta dröm Reggis för det finns ingen som kan måla postumt. Annars så har jag lyckats bra med loppandet i helgen. Har även hunnit med lite romantik i det fria, mitt andra stora fritidsintresse. Fast nu är det semestern som hägrar, känner inte för att gå till das Kontor i morgon. Kommer inte att förta mig det kan jag säga redan nu.



ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #3 skrivet: sön 8 jun 2008 21:07:43 »
Jag är glad för att det är stillsamt på forumet och friska sunda människor är ute i det fria och i trädgården osv istället för att hänga vid datorn. Jag själv har min flytt att skylla på (plocket tar aldrig slut) och det mest spännande i helgen -bortsett att jag idkat massage gentemot min bästa killkompis L-G för en stund sen ;) (bara massage, det var vad jag lovade för flytthjälpen, och nu får jag påringningar minsann :))- var att köra fram och tillbaka till smögen och hämta ungdomar mellan 01-03 natten till lördag.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #4 skrivet: sön 8 jun 2008 22:32:41 »
Vad sjutton är det för sunt med att vara ute i det fria Ada? Har du inte hört talas om klamydia? Det är vad man får när man är ute med främmande män i det fria. Eller så kan det dyka upp smådjur i pälsen och det tycker jag inte är så sunt. För övrigt finns det inget som är så retligt som ett krullhår mellan tänderna, är det vad du rekommenderar. Näh tvii vale. Tacka vet jag torrsim vid datorn, det är tryggt och leder inte till några som helst konsekvenser som du behöver ångra efteråt.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #5 skrivet: lör 14 jun 2008 00:13:12 »
Det känns så skönt att sitta här med en öl och bara kasta ur sig en massa yrheter i trådarna och bara VARA 8)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #6 skrivet: lör 14 jun 2008 00:33:15 »
Det känns så skönt att sitta här med en öl och bara kasta ur sig en massa yrheter i trådarna och bara VARA 8)

Allt är som det brukade vara förut alltså!  :)

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #7 skrivet: lör 14 jun 2008 00:36:55 »
Hur rätt du har JJ ;D

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #8 skrivet: lör 14 jun 2008 15:30:32 »
THEY talk a lot ,don´t they? When you little scamps get together you´re worse than a sewing circle!
Sounds like you´ve actually got something to say,not that mindless piece of gettin´-to-know-you chit-chat.
By the way... does anyone know what they put on french fries in Holland instead of ketchup?

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #9 skrivet: sön 15 jun 2008 22:10:51 »
Ja majonäs.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #10 skrivet: sön 15 jun 2008 22:46:55 »
Vincent: You know what they put on French fries in Holland instead of ketchup?

Jules: What?

Vincent: Mayonnaise.

Jules: Goddamn!!

Vincent: I seen 'em do it man. They fuckin' drown 'em in that shit.

Jules: Yuck!


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #11 skrivet: sön 15 jun 2008 23:27:09 »
Aha, Nastamuumio och Broder Tuck citerar Pulp Fiction
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #12 skrivet: mån 16 jun 2008 21:53:05 »
Jag har nästan bott utomhus en längre tid. Dessutom har jag varit ovanligt låg, för jag har fått känna på hur "frimicklare" beter sig!

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Nu tror....
« Svar #13 skrivet: sön 22 jun 2008 12:48:15 »
Många av trådarna på Allmänt utvecklar snarare skribenternas personlighet än ämnet som sådant.Tyckte därför det var på plats med en parallell till en regissör som bygger många av sina filmer på samma tänk.Tarantinos filmer innehåller dialoger som är helt ovidkommande för filmen som sådan där personerna snarare än handlingen förs framåt.
Reservoir dogs startade trenden,Pulp Fiction är det hittills oöverträffade mästerverket.

Filmerna aktualiserar också konsten att läsa mellan raderna eller att lyssna mellan meningarna om man så vill.Att dra lärdom av det som inte sägs men borde ha sagts etc.
I litteraturen som är en mkt mer komplex berättarform är det såklart inget nytt.
I filmen uppskattade jag tidigt Levinson-Link´s "Columbo",detektiven som var expert
på att läsa mellan raderna och alltid visste att den ena förutsatte det andra eller tredje..