Allmänt > Fria diskussioner

Har någon kameran Advent MP5

(1/7) > >>

gitzie:
Köpte en på second hand och den fungerar utmärkt, men naturligtvis fanns inga drivrutiner med till datorn.
Kameran såldes för ett par år sedan på Elgiganten, men de behagar inte svara på mitt mail. Märket är vad jag förstår deras eget och ingen tillverkare finns att uppbringa  :-\
Finns det någon här som har tillgång till de drivrutinerna som kom med på en cd till kameran?

brodertuck:
Måste du ha drivrutiner då? Ofta så funkar det direkt i Windows, det brukar bara vara något meningslöst filöverföringsprogram och något enklare bildbehandlingsprogram som ligger på skivan.

Reggis:
Broder har rätt, stöka inte till det med några medlevererade rutiner, det stör bara. har du bara en USB-kabel som kan anslutas så är det ju bara att kopiara filerna från kameran direkt via filhanteraren. Annars får du se till att ha en minneskortsläsare för att få in bilderna genom att stoppa in minneskortet där.

ada:
...hann Tuck och Reggis skriva medan jag kollade på möjligheterna att importera direkt till Photoshop också (det vet vi ju alla att Gitzie är en hejare på Photoshop ;)) har för mig att programmet reagerar när man har en kabel ipetad, men nu har ju jag "kortficka" på laptopen och kabeln vete gudarna var den är -så direkt via kort gick det inte, just här och nu i alla fall

men prova ska du se vad som händer när du petar i fotokabeln i datorn, då brukar det komma upp ett fönster direkt om vad man vill göra med bilderna, jag brukar välja spara bilder till en mapp på datorn, man får välja namn på bildserien och det blir automatiskt en mapp namngiven med dagens datum, om man inte väljer annat

gitzie:
Snälla,rara vännerna! Tror ni inte att jag har petat i USBkabeln i datorn ??? ??? ;)
Datorn känner inte ens av kameran :-[
Detta är en lågpriskamera och jag tror att maskinvaran måste installeras först, annars känner inte datorn av den.
Önskar att det hade varit så enkelt att bara öppna kameramappen i den här datorn, men icke :-\
Ada, jag kan nästan inte ett smack om photoshop, men däremot Paintshop Pro ;) ;D

Reggis, visst kan jag skaffa en minneskortsläsare, men jag vill helst ha så lite prylar som möjligt runt datorn. Där är nog med sladdar och bråte ändå ;D Den här kameran hade jag tänkt att ge min 8-årige brorson (fasters älskling  :) ). Den kan vara bra som nybörjarkamera. Kostade hela 20 :-  ;D ;D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion