Allmänt > Fria diskussioner

Har någon kameran Advent MP5

<< < (5/7) > >>

ada:
Vad sägs om detta tips

--- Citera ---After connecting my camera to the PC it won't be recognized. I don't get a new removable disk on "my computer. What am I doing wrong?
Most of the time this problem is caused while connecting the camera to a USB-hub adaptor or frontside USB. Please connect the camera directly to the USB ports on the backside of the PC.

--- Slut citat ---
Det kanske inte finns drivrutiner annat än för win98 för att det ska funka med den automatik vi pratat om för nyare windowsversioner?

gitzie:
Det funkade tyvärr inte att sätta den bak heller. Har kört setupen för drivrutinen i kompabilitetsläge för win98, men det gjorde inte heller någon nytta >:(

ada:
Ã…terstår kanske bara att skaffa en sån här:

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=34291575

kanske det finns billigare versioner av denna manick också

Peta SDkortet i den och tanka över fotona till datorn

Och jag hittar en kalasbillig

http://www.parabol-net.se/product_info.php?products_id=237&osCsid=c900e5e127f6cabc668245102a12d126

gitzie:
Jo kanske, men jag är envis som en gammal åsna när det gäller sådant här ;D
Dumt ibland och bra andra gånger ;) Det är genom ren och skär envishet som jag har lärt mig allt jag kan om datorer.........för evigheter sedan när vi hade köpt en "värstingdator" med dåtidens största hårddisk på hela 850Mb blev jag så fruktansvärt irriterad på all reklam som fanns i den. Då bestämde jag mig för att "tömma" datorn helt och installera om det jag ville ha i den.
Du milde gud, vilken pärs!! Jag hade hört talas om att man var tvungen att ha en startdiskett om man skulle formatera datorn. Det var väl ungefär allt jag visste om datorer ;D Det tog mig två veckor att peta dit alla drivrutiner som behövdes på disketten för att datorn skulle starta upp  ;D Bra tyckte jag och blåste datorn. HUGA!! Sedan tog det mig nog en vecka till för att hitta och få in alla drivrutiner i datorn för att den skulle fungera igen ;) Det var en pärs, men reklamen fick jag bort ;D ;D

Tallen:
Hur gammal är kameran? Det kan ju vara så illa att det helt enkelt inte finns drivrutiner till den för Xp och 2000.  :( (vilket iofs verkar konstigt med tanke på att den är 5 megapixel...)
Om det nu är så att det bara finns nedladdningsbara drivrutiner för win98 och ME, så brukar det betyda antingen att det inte finns några till 2000 och XP eller att det är meningen att XP själv ska kunna hitta den utan extra drivrutiner...men det kan ju vara så att du inte träffat på rätt websida ännu.  I alla fall verkar du ju ha ett klurigt problem.

Kolla med någon av de större sajterna för där man kan hitta drivrutiner, "drivers guide" t.ex. där kan det finnas "drivare" som folk tagit fram själva för att lösa ett problem. Tyvärr kan man nog inte vänta sig att kameraproducenten ska göra nåt, för det mesta är dom inte så intresserade av sina gamla produkter... ::)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion