Allmänt > Fria diskussioner

Har någon kameran Advent MP5

<< < (6/7) > >>

Tallen:
Jag kom på en sak angående det med usb och anslutning endast mot direkta usb-portar och inte via usb-hub, vilken usb-version har du på datorn? Stöder portarna både usb 1.1. och usb 2.0? Detta skulle kunna vara en förklaring till ditt problem, i alla fall om kameran bara stöder usb 2.0 och din dator enbart usb 1.1. Då kommer det inte att funka. Kolla detta i alla fall! En lösning då är att köpa ett usb 2.0-kort för sådär en 150 kr.

Tallen:
Nu blev det inläggsterror här men jag var in på Prakticas engelska hemsida, under faq, och där framgår det att man INTE ska behöva drivrutiner för XP till deras kameror som är listade...så då är det en hårdvarufråga, kolla alltså usb-problemet, kanske kabeln med...

http://www.praktica-uk.com/faq.php

ada:
Du har kommit till ungefär samma slutsatser som jag Tallen, och jag tittade noggrannt igenon Driverguide också (http://list.driverguide.com/list.php) Där kom det upp ett par drivrutiner för ett par systerkameror till Advent MP5 och bara till win 98, det stod "not available"  resp "driver not needed for ME/XP..."

Så jag tror en SD-kortläsare att plugga in i datorn är lösningen  (och det gäller att välja en billig sådan)

Tallen:
Eller att först kolla detta med usb-versioner och om det visar sig vara som jag sa, testa kameran i en annan dator där detta med usb-versionen är korrekt. Om det inte funkar, då skulle jag åxå fixa en kortläsare, annars kan man ju inte använda kameran... :)

Funkar det däremot i en annan dator, är ju problemet i din dator gitzie, då kan du ju köpa ett usb-kort eller en kortläsare. Usb-kortet kan även användas till andra saker, du får ju fler portar i datorn då.

Fjoll:
Även jag tror nu att problemet ligger i USB-formatet. USB 2 kan vara lite klurigt att installera och få att fungera på lite äldre maskiner. Mitt råd är trots det att ladda hem drivrutinerna till USB 2 för just din dator. Det kan vara lite pillimarigt att få de rätta om man inte är van att ta hem drivers. Vad du måste veta är; Namn på datorn, produktbeteckning (som brukar stå på lite olika ställen, oftast baktill om det är en stationär och undertill om det är en bärbar. Vill du ha hjälp så är det bara att du hör av dig, antingen här eller via min mail så kan jag leta fram rätt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion