Allmänt > Fria diskussioner

Vill du vara med i Antikdeckarna?

<< < (4/8) > >>

JJ:

--- Citat från: änglautanskor skrivet ons 18 jun 2008 22:58:06 ---...antar att om vi vill vara med inte betyder att vi behöver skämma ut oss om det visar sig att våra stoltheter är värda noll kronor.

--- Slut citat ---

De kollar nog upp först om det finns något av värde innan de börjar spela in. Vilken flopp om man får se i programmet: "Eeeh, jag hittar inget som jag kan ta med mig till auktionen! Här finns inget som kan säljas"

änglautanskor:
Fniss! så himla pinsamt det skulle vara,men hade kunnat vara trevligt ändå men är det verkligen så att mina små dyrbarheter kommer att säljas om jag skulle vara med i Antikdeckarna? Det låter ju helt förskräckligt ju............

JJ:

--- Citat från: änglautanskor skrivet fre 20 jun 2008 19:41:55 ---...men är det verkligen så att mina små dyrbarheter kommer att säljas om jag skulle vara med i Antikdeckarna? Det låter ju helt förskräckligt ju............

--- Slut citat ---

Med andra ord så har du inte sett programmet!(?) Jodå, det dyraste som han kan hitta kommer han att försöka få med sig. Och ofta säljs sakerna förvånansvärt billigt på auktionen sedan!

änglautanskor:
Börjar att fatta tror jag?
Nej jag har inte sett programmet. Vilka får vara med och bjuda på auktionen ?

JJ:
Det är en vanlig stadsauktion på något auktionsställe, i Stockholm skulle jag tro. Alla som kommer dit eller lägger bud får bjuda. Jag vet inte om inlämnarens släkt eller bekanta får bjuda - kanske svårt att kolla. Man undrar hur många av de sakerna som såldes billigt som ägaren köpte genom ombud?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion