Författare Ämne: Vill du vara med i Antikdeckarna?  (läst 20430 gånger)

emelie

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Vill du vara med i Antikdeckarna?
« skrivet: fre 13 jun 2008 15:57:20 »
Hej alla på Retroforum!

Jag jobbar med Antikdeckarna och letar nya deltagare till programmet. Kanske är det någon här som skulle tycka att det vore kul att vara med?

Det dags för den sjunde säsongen av Antikdeckarna, programmet som satte alla tittarrekord i TV4 Plus under våren 2008.
Ã…terigen ger sig våra antikexperter ut i Sverige på jakt efter nya fynd.

Nu söker vi dig som vill bjuda hem Antikdeckarna för att leta fram just dina fynd och ta reda på sakernas rätta värde. Har du, eller kanske någon du känner, ett hem som är fyllt med spännande saker och gåtor som Antikdeckarna kan lösa, tveka inte att höra av dig till:

Antikdeckarna 
Emelie Gustavsson Casting 0850307864, eller mejla till: antikdeckarna@tv4.se

För mer programinformation, gå in på www.tv4.se/antikdeckarna



 


änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #1 skrivet: fre 13 jun 2008 22:59:24 »
Ta kontakt med Reggis här på forumet , antar att hon är perfekt!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #2 skrivet: sön 15 jun 2008 12:34:00 »
Jag tänker på Kikarbara, hur mycket fynd kan det inte finnas där i röran?

Vad säger du själv?

Och Reggis, skulle det va din grej? (du vet redan vad du har antar jag)

Hoppas du får ihop ett intressant sällskap till nästa säsong, Emelie, hur det än går till, vi är många här som gillar Antikdeckarna och följer det uppmärksamt
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #3 skrivet: sön 15 jun 2008 17:46:01 »
=)! Nejtack, jag måste nog medge att jag avstår från dyligt. Förhoppningen är ju att få sorterat upp i röran nu när jag för ovanlighetens skull gör annat av tiden än att sitta vid datorn =)!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #4 skrivet: sön 15 jun 2008 17:54:49 »
jaså, inte vid datorn? vem har då skrivit det du skrev nyss?  ;)

jag är väl inte bättre själv, hur kan jag hävda att jag idag har köpt plastband på Panduro när jag nu skriver här?

jag hade tänkt mig en liten plastbandsskola som man uppfinner under arbetets gång om man säger så, eller hade du nåt material på hur man ska bära sig åt?

plastbandskolan kanske börjar senare ikväll, nu ska vi göra nåt som börjar på t och slutar på ortillas som äldste sonen som var med och shoppade tyckte lillebror skulle gissa på vad det blir till middag...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #5 skrivet: sön 15 jun 2008 18:08:41 »
jaså, inte vid datorn? vem har då skrivit det du skrev nyss?  ;)

jag är väl inte bättre själv, hur kan jag hävda att jag idag har köpt plastband på Panduro när jag nu skriver här?

jag hade tänkt mig en liten plastbandsskola som man uppfinner under arbetets gång om man säger så, eller hade du nåt material på hur man ska bära sig åt?

plastbandskolan kanske börjar senare ikväll, nu ska vi göra nåt som börjar på t och slutar på ortillas som äldste sonen som var med och shoppade tyckte lillebror skulle gissa på vad det blir till middag...

Just det ja... plastbandsartikeln; har inte sprungit på den, risken är att artikeln fanns med i en bunta allt i hemmet som jag klippte artiklar och annat ur.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #6 skrivet: sön 15 jun 2008 22:01:46 »
Jag gick och lurade på att vara med men har kommit fram att det bara är av ondo. Vore kul att träffa dessa trevliga killar på tu man hand men det är väl en massa fotografer och andra med som stör misstänker jag. Tyvärr vill jag nog inte gå ut offentligt med vad jag håller på med på min fritid, är inte riktigt rumsrent är jag rädd för. 

Fast lycka till Emelie, ert program är jättebra och intressant. Tycker det är intressantare än den där Antikrundan och era killar är mycket trevligare att titta på.

emelie

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #7 skrivet: mån 16 jun 2008 16:42:31 »
Hej på er!

Vad glad jag blir att höra att ni gillar programmet! Synd att ni inte vill vara med men kanske.. när ni har funderat på det lite till.. :)

M v h Emelie Antikdeckarna

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #8 skrivet: mån 16 jun 2008 20:46:23 »
Jag har skrivit det förr här - Antikdeckarna tycker jag är det bästa svenska antikprogrammet. Antikrundan är också intressant men har segt tempo och tråkigt urval av prylar. Speciellt gillar jag Antikdeckarnas små faktainslag med intressant information!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #9 skrivet: mån 16 jun 2008 21:00:12 »
DU JJ kanske skulle ta hem Antikdeckarna till dej? Själv har jag inget att komma med, samlar mest på plastbandslampor, kunskap och bilder på prylar än prylar itself, som här i forumet, även om jag har funderat på att lura deckarna att gå igenom mina flyttlådor, haha, och nån gång har jag funderat på om man skulle hitta en gammal raritet i bokhyllorna, men det är bara fria fantasier...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #10 skrivet: mån 16 jun 2008 21:05:30 »
Nej, det hade inte varit någon bra idé. Jag har bara handplockade saker som jag inte vill sälja, i alla fall sådant som kostar en del. Skall man vara med så förutsätter det att man kan tänka sig att göra sig av med något som kan inbringa tusenlappar och det har jag inte.

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #11 skrivet: mån 16 jun 2008 22:50:17 »
Jag bara köper, har sakerna ett tag och säljer sedan av för att köpa in nytt!
Vet för det mesta vad jag har, är nog inte tillräckligt "spännande".
Men jag gillar att titta på deckarna, ibland hamnar de hos fantastiska samlarnissar!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #12 skrivet: tis 17 jun 2008 09:39:01 »
ibland hamnar de hos fantastiska samlarnissar!

Tänk att jag skulle bli kallad "fantastisk", men dom har inte varit hos mig ännu ;D

Domino

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #13 skrivet: tis 17 jun 2008 10:45:32 »
Du får väl anmäla dig nisse  ::) det kanske skulle bli ett alldeles fantastiskt program  :D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Vill du vara med i Antikdeckarna?
« Svar #14 skrivet: ons 18 jun 2008 22:58:06 »
Ja du Emelie, kan kanske vara trevligt, jag funderar lite ...........antar att om vi vill vara med inte betyder att vi behöver skämma ut oss om det visar sig att våra stoltheter är värda noll kronor. Antar oxå att jag kan bjuda in er att kolla in både mina ägodelar samt på samma gång sonens prylar då han har fått överta diverse möbler från mig, samt även arvegods som hans fru ärvt från sin mormor mm.
Om naturligtvis min son med maka accepterar .