Allmänt > Fria diskussioner
Är det här med retro en budgetvariant av något slag?
ada:
Men då skulle varken antikjunket eller retrojunket vara värt nåt om alla hade olika smak, och det inte fanns det minsta inslag av köpbegär efter vissa saker (tillgång och efterfrågan) skulle de inte kännas så attraktiva för en själv heller, man är ju inte helt blind för om nån annan eftertraktar det man äger/det har ett visst värde... Hur mycket man än skulle vilja vara helt obunden av vad andra gillar och köra sin egen stil, är man alltid påverkad av andras omdöme
Reseda:
Nejdå, jag är inte alls påverkad av vad andra tycker. Jag är glad för alla olika stilar, det vore så gräsligt trist om alla hem såg likadana ut.
Reggis har dock öppnat mina ögon för att jag köpte antikjunk förut. DET har jag slutat med nu.
Reggis:
Och jag har börjat med retrojunk för det finns det en uppsjö av och något måste man ju köpa. Till exempel de här färgglada handgjorda Italienska glasen från 1950-talet.
gitzie:
HU, Reggis!! Ska du köpa retroglas kan det väl åtminstone vara några som inte ögonen blöder av ;D Min glassjäl förfäras av både form och färgsättning :P Det ser ut som om en formgivare med baksmälla har varit i farten (sannolikt från IKEA) ;) ;D ;D
Retro visavi antikt............ett omöjligt val tycker jag. Jag är nog mer åt antikhållet, men faller som en fura för vissa retroprylar vars form/färgsättning ger en skön känsla tex vissa av Fugaskålarna (jag gillar inte de största av någon anledning), en bokhållare, katt ;) från Ystad metall eller de läckra salladsbesticken som jag visade bild på för ett tag sedan. Gillar många lampor också, mest i glas förstås, tex Luxus ::). Listan kan nog bli ganska lång. Sedan finns det saker som jag inte gillar och den listan skulle nog bli längre kanske ::) ;D
Reggis:
Det här skall vara tre handgjorda glas av Fulvio Bianconi någon form av retroträskhjälte. Jag tycker de är ganska kul då man ser glasen i alla fall.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion