Allmänt > Fria diskussioner

Kommer all dynga från Göteborg?

(1/4) > >>

Reggis:
När det regnar så kommer alltid regnet västerifrån, det vill säga Göteborg. Där kör också de flesta rattfyllona runt. Som inte det skulle räcka så är Lasse Kronér och Evert Taube dessutom födda där. Man undrar hur mycket olycka som kan spridas från en stad?  Kan detta vara förklaringen till Göteborgsvitsen? Skall den ses som ett tafatt försök från Göteborgarna att på något sätt kompensera oss andra för all dynga som de spridit genom åren och fortsätter att sprida än i dag? Tyvärr så ser vi andra Göteborgsvitsen som det yttersta bevisat på att Göteborgare verkar vara ett resultat av inavel.

ada:
Muckar du? Har du tråkigt?  :) Stockholmare har vi roligt åt på västkusten, "maneter, sådana man eter" osv

JJ:
Provokatören Reggis har gjort ännu ett desperat försök!

Har ni rekor...?

Reggis:
Det är bara bra att ni försöker lära er att prata rent. Man skall uppmuntra även tafatta försök från bonnlurkar för annars tappar de fotfästet totalt. Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge. Så fortsätt Ada och JJ.

Såg föresten att Göteborgspolisen misslyckats med att ta en serievåldtäktsman som varit igång periodvis i 14 år. Orsaken var att de trodde inte att våldtäktsmän kunde flytta till Norge. Poliser är ovanligt korkade men Göteborgspolisen är totalt hjärndöd.

Det finns två sätt att se om en Polis i Göteborg lever eller ej. Det ena är att skrika kafferast i örat på polisen. En levande Göteborgspolis sticker de då fram handen med en mugg i och säger ”sånt där vad det nu heter, vitt i”. Sen hör man en slurp och en raaap och sen snark igen.

Det andra sättet är att skrika: ”Ungdomar på gång”. Då drar Göteborgspolisen genast sin batong och slår vilt omkring sig vrålandes: ”Förbannade avskum vi skall bulta er gula och blå så ni ser ut som svenska flaggor hela bunten.”

Avslutningsvis en vits jag just komponerat i Göteborgsanda.

-”Du är ju inte riktigt fresk jö.”
-”Sa ru att jag var en riktig fesk?”
-”Näh fresk”.

ada:
Ja, jag slarvade med 08-vitsen JJ, det heter väl snarare:

-Har ni reker?
-Reker?
-Ja sådana man eter?
-Maneter?
...

Inte en bohusläning kan begripa vad de säger, det heter ju reger

Sjung med nu allesamman: