Allmänt > Fria diskussioner
Kommer all dynga från Göteborg?
Nastamuumio:
Har inte varit utanför tullarna på tre månader och uppenbarligen märks det ibland.
Att honka runt kan ha lite olika innebörd.Jag avsåg där och då att göra massa saker i onödan,sånt som man borde veta är förgäves.Ärkeexemplet är att byta från pendeltåg till tunnelbana till buss och inbilla sig att det klaffar.
I en storstad är det också så att många får finna sig i ständiga provisorium och eviga
flyttar vad gäller hobbies(hobbyer),arbete och boende.
Konsekvensen blir t ex att jag alltid undrat varför det inte finns en frisersalong eller tandläkarmottagning ombord på X2000-tågen.
JJ:
--- Citat från: kikarbara skrivet sön 22 jun 2008 09:57:15 ---Här blev jag ju nyfiken måste jag ju säga; racklar du eller är honkar ett dialektalt uttryck? Vad betyder det? (du väckte mitt språkintresse där måste jag ju kanske tillägga).
--- Slut citat ---
När jag var yngre så betydde honka att man sittande på en cykel tar sig fram genom att ta tag i eller bli framskjuten av en moped som någon kör bredvid.
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet sön 22 jun 2008 19:47:33 ---När jag var yngre så betydde honka att man sittande på en cykel tar sig fram genom att ta tag i eller bli framskjuten av en moped som någon kör bredvid.
--- Slut citat ---
Hm, har helt glömt vad vi kallade detta... kan det varit "hänka"? Måste nog fråga någon som minns.
Edit;
LÄNKA hette det ju!
nisse 8:
--- Citat från: kikarbara skrivet sön 22 jun 2008 20:16:27 ---Hm, har helt glömt vad vi kallade detta... kan det varit "hänka"? Måste nog fråga någon som minns.
Edit;
LÄNKA hette det ju!
--- Slut citat ---
"Hänka" sa vi här uppe när man skulle följa med någon någonstans.
Reggis:
Det är så här Änglautanskor. Ibland vill man uppleva något naturligt. Då finns det ett antal alternativ. Man kan gå till Skansen här i Stockholm där de har ett apberg och titta på. Har vi lite mer tid på oss så kan vi åka till Göteborg för där finns Sveriges största population av fritt strövande människoapor. Det gör att Göteborg är väl värt ett studiebesök.
Menar du att Galenskaparna kommer från Trollhättan Ada. Det hade jag ingen aning om. Annars så brukar de själva kalla sig för Göteborgare. Rätt märkligt jag har aldrig tidigare hört talas om att någon som påstår sig vara Göteborgare utan att vara det. Det är ju ingenting någon brukar skryta om. Det säger en hel del om Trollhättan.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion