Allmänt > Fria diskussioner
Kommer all dynga från Göteborg?
ada:
Jajamen, Galenskaparna från Trollhättan slog sig ihop med göteborgarna After Shave, och blev göteborgare de också så småningom, men härkomsten är det ingen tvekan om (hörs inte minst på dialekten), jämte t ex Paul Paljett och Frank Andersson
Kuriosa: De projektorer jag kör när jag visar film på filmstudion i Trollhättan är utlånade av Claes Ericsson, här syns han när filmstudion tackar med 50-årspresenten av en egen filmföreställning http://filmstudion.nu/album.htm
Reggis:
Kul Ada. Har aldrig hört talas om denna Paljett. Verkar ha blivit en äkta Göteborgare. Hans band kallade sig för â€Gjort i byxan boysâ€, riktig Göteborgshumor minsann. Påstås vara halvbror till Socialdemokraternas partiledare Mona. Mest känd för att ha modernisera begravningsväsendet i Trollhättan genom att smycka kistorna med paljetter. Det är från denna kistsmyckning han fått namnet Paljett.
brodertuck:
Som svar på din fråga, Reggis vill jag säja nej. Christer Sjögren kommer från Värmland.
Reggis:
Ja så sant så sant, det finns ju undantag. Carola till exempel är född i Stockholm. Fast när det gäller Carola så gäller ju inte vanliga förutsättningar utan här handlar det om jungfrufödsel. Vet inte om det räknas utan vill nog säga att hon är född i Guds Rike.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion