Design, övrigt > Silver & bestick
Gense Focus de luxe
TonyR:
Osthyveln är focus deluxe, titta på hur osthyveln i thebe-serien ser ut, precis samma blad.
ada:
Ja det gör den ju, Folke Arström och Gense bägge serierna, det lönar sej att spekulera, då kommer alltid nån med nåt vettigare ;) (men det vore kul att se osthyveln med svart skaft även nån annanstans ändå)
JJ:
Jag tycker att det är väldigt konstigt att man har gjort en osthyvel till focus de luxe med formerna från thebe när allt annat i serien har ett helt annat formspråk! Jag tänker mig två lösningar:
1. Det är en osthyvel från Thebe som någon har tagit av skaftet från och tryckt på ett skaft från focus de luxe istället.
2. Man har kommit på lite sent från fabriken att man skall tillverka en osthyvel i de luxe och tycker då att det är onödigt att anlita Folke då man redan tidigare har tillverkat Thebe-osthyvlar så man konverterar den till de luxe-skaften.
Ettan känns mest realistisk.
JJ:
Vid ett besök på Kungsbackamässan ikväll efter jobbet så inköptes några udda Focus de Luxe. Fyra soppskedar, en istesked och sex långsmala gafflar enligt bild. Vad är detta för gafflar?
Det fanns även en osthyvel (som jag inte köpte) angående förra inlägget här, och den var likadan som den i Traderaauktionen. Därför tycker jag nu att alternativ två verkar mest realistisk.
JJ:
Japp, då har man äntligen dessa modellerna komplett. Serveringsbesticken finns nytillverkade, men allihop är av den gamla originalmodellen. För den måttintresserade så har jag mätt längden på serveringsbesticken till 22,2 cm och salladsbesticken till 26,9 cm.
De ser väldigt dammiga ut på bilden men de såg rena ut när jag fotade - måste vara en synvilla eller nåt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion