Författare Ämne: Ada!  (läst 21277 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Ada!
« skrivet: sön 22 jun 2008 10:04:06 »
Om lyckan ler mot mig och min sambo inte skall iväg på arbete på lördag; (vet mer bestämt i mitten av veckan).
Vad gör du lördag morgon/förmiddag? Har du möjlighet/lust/tid/ork/etc att dra runt mig på en loppisrunda i dina trakter måntro?

Det här var inte en retorisk fråga utan en rak invit  ;D.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #1 skrivet: sön 22 jun 2008 11:16:06 »
Jomenvisst!  Pingstkyrkans stora lördagsloppis är tyvärr stängt fyra veckor sammanlagt, fram till 19/7, men nog ska det finnas ställen kvar att besöka.

Det gäller alla som är ute och far runt mitten av Bohuslän i sommar, välkomna till en loppisrunda! (troligen är jag bortrest andra hälften av juli, men annars..)

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #2 skrivet: sön 22 jun 2008 11:42:33 »
Då åker vi dit anra halvan av Juli Kikarbara, då kan vi låna Adas lägenhet och bo GRATIS så får vi mer pengar över till loppisrundorna ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #3 skrivet: sön 22 jun 2008 11:49:18 »
Mi casa es tu casa, raringar! (det finns alltid två fullängdssängplatser i Jimi Hendrix-soffan)

Bostaden är dock inte tom, för sonen sommarjobbar, finns risk att bostaden är bosatt av LANare, finniga kutryggiga unga män med svettiga fötter som inte duschar på flera dagar :) så ett besök sker på egen risk om man säger så ;)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ada!
« Svar #4 skrivet: sön 22 jun 2008 11:52:57 »
Då åker vi dit anra halvan av Juli Kikarbara, då kan vi låna Adas lägenhet och bo GRATIS så får vi mer pengar över till loppisrundorna ;D

*skrattar* den tanken slog mig inte ens Nisse! Men ack så rätt du har, och vad är väl ett par finniga fotsvettiga lanare för hinder, egentligen? *blinkar till Ada*.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #5 skrivet: sön 22 jun 2008 11:57:28 »
*skrattar* den tanken slog mig inte ens Nisse! Men ack så rätt du har, och vad är väl ett par finniga fotsvettiga lanare för hinder, egentligen? *blinkar till Ada*.

Sådana är man van vid................dessutom har jag fötter själv ::)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #6 skrivet: sön 22 jun 2008 12:07:27 »
Ett par? Det går in minst tre datorer med tjockskärm (brukar vara platta nuförtiden iofs) + en traditionellt bärbar ("traditionellt" för lanare anser att alla datorer är bärbara),  + spelare till dessa datorer, plus ett par tre stycken polare som kollar på när de spelar, i ett pojkrum på 10-12 kvm utan luftcirkulation :)

Förra året var det lan över midsommar, så då skrapade jag potatis till ett större sällskap... Denna sommar har det än så länge bara varit ett minilan på två, fram TILL midsommar
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ada!
« Svar #7 skrivet: sön 22 jun 2008 12:29:28 »
Ett par? Det går in minst tre datorer med tjockskärm (brukar vara platta nuförtiden iofs) + en traditionellt bärbar ("traditionellt" för lanare anser att alla datorer är bärbara),  + spelare till dessa datorer, plus ett par tre stycken polare som kollar på när de spelar, i ett pojkrum på 10-12 kvm utan luftcirkulation :)

Förra året var det lan över midsommar, så då skrapade jag potatis till ett större sällskap... Denna sommar har det än så länge bara varit ett minilan på två, fram TILL midsommar

Du, var glad för att du vet var du har dem.
Den här midsommaren lyckades mina två äldsta söner pricka in allt det jag ber dem att akta sig för; min ena son blev knivskuren i ett bråk (av två personer vad det verkar, en fram och en bak) (han är efter omständigheterna helt ok, lagad och omplåstrad, men det kunde gått riktigt riktigt illa om han inte hade haft ett nätt späcklager; så övervikt kan ibland vara riktigt hälsosamt!).
Och min nästa son råkade ut för en mindre trafikolycka, (även han är okej, åkdonet är lätt kraschat och han linkar fram så värre än så var det inte).

Men! Nästa midsommar hoppas jag att de sitter och lanar någonstans och luktar illa...

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #8 skrivet: sön 22 jun 2008 12:48:04 »
Usch va otäckt, jag fattar inte varför ungdommar är så långt från verkligheten, dom kan ju ställa till ett riktigt elände för sig och sin omgivning.
Tur att det gick bra denna gång, men man läser riktigt ruggiga saker i tidningen nu för tiden.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #9 skrivet: sön 22 jun 2008 13:21:45 »
Det finns allt incidenter, som känslan att den ena eller den andra sonen inte skulle prata med mig på en vecka eller ännu längre om jag nämnde, förbjuder mig att skriva här. Men jag kan säga att det i detta skedet av livet hämmar mig från att ta mej ett glas allt som oftast, då det t ex hänt att jag blivit väckt av telefonen mitt i natten och fått hämta son på akutmottagningen, bara blåmärken, men tro inte jag är förskonad, Kikis.

Man är glad att de sliter sig från datorn och är sociala IRL istället, men då händer det faktiskt grejer emellanåt..

Som sagt en del jag inte nämner, men vi har också gången då äldsta sonen hade inbrott på nyårsnatten, och tjuven eller tjuvarna varit ända inne framför sängen där sonen och flickvännen låg och sov, och plockat med sig mobiler och mp3-spelare. Hur mamma sover innan det låset är bytt kan ni väl bara gissa...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ada!
« Svar #10 skrivet: sön 22 jun 2008 17:00:57 »
Usch va otäckt, jag fattar inte varför ungdommar är så långt från verkligheten, dom kan ju ställa till ett riktigt elände för sig och sin omgivning.
Tur att det gick bra denna gång, men man läser riktigt ruggiga saker i tidningen nu för tiden.

Ungdomar? Mannen som höll i kniven var en bit över trettio... så det är tyvärr inte bara ungdomar som ställer till det.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #11 skrivet: sön 22 jun 2008 17:37:23 »
Sanslöst.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #12 skrivet: sön 22 jun 2008 23:14:23 »
okej har tydligt varit förskonad från både det ena och andra, nu har mina ungar själva blivit föräldrar, så nu är det deras tur att oroa sig.
PÃ… tisdag bär det av till Öland, lovar att stanna till varenda loppis på vägen, även om  min man protesterar som vanligt, jag bara längtar  efter nya fynd till mina samlingar.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ada!
« Svar #13 skrivet: mån 23 jun 2008 06:56:37 »
okej har tydligt varit förskonad från både det ena och andra, nu har mina ungar själva blivit föräldrar, så nu är det deras tur att oroa sig.

Menar du att föräldrar slutar att oroa sig när barnen måste vara så gamla att de bör kunna betraktas som vuxna?? DET skall jag genast berätta för min mamma...  ;D ;D ;D

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #14 skrivet: mån 23 jun 2008 21:09:10 »
Berätta det gärna för min också.  ;D ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))