Författare Ämne: Ada!  (läst 21209 gånger)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Ada!
« Svar #30 skrivet: mån 30 jun 2008 10:40:31 »
det var ju jätteroligt att få visa loppisarna här i trakten!

Det var verkligen jätteroligt att få se lite andra loppistrakter än de egna invanda på hemmaplan, så jag rekommenderar det varmt!
Kommer någon förbi här så hojta, det finns några stycken inom ett par mils avstånd även här.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #31 skrivet: sön 6 jul 2008 21:35:29 »
När är bäst att ta det då? I sommar eller framåt höstkanten? Jag har åkt buss till Uddevalla förut för att kolla begagnat, speciellt vykorten på antikvariatet.

Har du missat denna fråga Ada?


ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #32 skrivet: sön 6 jul 2008 22:26:57 »
Ja det har jag!

Visst är det välkommet närsom. Är troligen bortrest sådär 17-25 juli, du har sett öppettider jag har presenterat kanske, jag kan kolla antikvariatet på Södra hamngatan också. Pingstkyrkan är öppen första gången igen lördagen jag inte är här, så om man vill se mycket öppet, är det bättre senare.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #33 skrivet: sön 6 jul 2008 22:59:00 »
Den 25/7 hade jag tänkt att åka till den stora mässan i Helsingborg för första gången. Jag har hört att den skall vara stor, och dyr! Innan dess hade jag tänkt att klara av både Stockholm och Köpenhamn, så de pengarna som jag har nu är säkert slut innan dess. Med andra ord är det nog bäst att ta det lite senare. Vykortskoll på antikvariatet brukar ta tid så det är nog inte så smidigt att ta samtidigt. Brukar du titta in där? De kanske har någon stringhyllekatalog på lager!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #34 skrivet: sön 6 jul 2008 23:11:44 »
Thank god, för jag hade hjärnsläpp och skrev fel datum, är borta till 29e troligen...

Jag var ofta på antikvariatet förr när jag samlade på mej böcker jag ville ha, nu undviker jag det för att inte köpa på mej mer än jag har plats för :) Dock har jag fått ett intresse för broschyrer mm som behöver stillas, jag får titta in där nån dag...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Ada!
« Svar #35 skrivet: ons 9 jul 2008 06:39:21 »
Den 25/7 hade jag tänkt att åka till den stora mässan i Helsingborg för första gången.

Den 24/7 skall det vara, då börjar mässan (för oss vanliga). Den 25/7 har jag redan bokad till annat.