Allmänt > Fria diskussioner
Förslag på hur man åtgärdar kattproblem önskas
Reggis:
Hej kära retrovänner.
Jag undrar om ni har några bra tips på hur man blir av med katter som vistas på ens tomt. Idag brukar jag skjuta med luftpistol eller gevär på dem. Fast jag har märkt att det hjälper inte så länge utan snart är de där och stryker igen och då är det dags för ett hagel i pälsen igen. Visserligen är det roligt att se hur katten hoppar till och skriker men nu har jag sett det så många gånger så att det börjar bli tjatigt.
Fick ett tips av en bekant att man kan köpa kattmat och blanda i glykol i den. De glupska katterna märker inte av glykolen utan slafsar i sig kattmaten som vanligt. Glykolen påverkar deras inre organ varför de blir sjuka och dör inom några dagar. Har aldrig provat det. Är det någon annan här som provar â€glykolmetodenâ€.
Annars är ju det klassiska att fånga katten och stoppa den i en säck och sen dränka den. Men jag tycker att katterna skriker så förbaskat så man får ont i öronen när man dränker dem så det vill jag inte ge mig på. Inte vill jag sätta ut rävfällor heller av samma orsak, de väsnas så förbaskat.
Är det någon annan här som har något annat att föreslå annars prövar jag nog glykol tror jag.
gitzie:
Det är bäst att du provsmakar glykolen först Reggis för att se om det verkligen funkar ;D ;D
ada:
Ja Reggis, jag håller med om att det är förskräckligt djurplågeri att blanda glykol i kattmaten, skjuta på dem, dränka dem eller sätta ut rävfällor för dem likaså
gitzie:
Hetsa inte upp dig,Ada. Tror att Reggis har en tråkig dag. Då brukar hon försöka få fart på andra. Plåga katt funkar ALLTID ;)
Reggis:
Faktum är att jag är gramse på katterna för att de dels lyckades fånga en av mina halvtama koltrastar dels genom att de med sin närvara skrämmer bort alla fåglar. Efter det så har jag seriöst funderat på hur jag skall få väck dem. Luftpistol har visat sig effektivt fast bara i någon vecka. När jag fick höra talas om det här med glykol så verkade det vara en lösning på det hela. Enligt tipsaren så plågas katten inte så mycket utan den mest sover tills den dör. Eftersom den just ätit så går det ju ingen nöd på den.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion