Allmänt > Fria diskussioner
â€En lag är 100 % bättre än ingen lag alls.â€
Reggis:
Kan för övrigt tala om för dig TonyR att detta för dig ointressanta toppar Aftonbladet idag, tog upp hela ledarsidan på DN i går och finns på framträdande plats både i Expressen och Svenska Dagbladet. Det är många som stjäl din tid TonyR.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet fre 27 jun 2008 09:23:19 ---Kan för övrigt tala om för dig TonyR att detta för dig ointressanta toppar Aftonbladet idag, tog upp hela ledarsidan på DN i går och finns på framträdande plats både i Expressen och Svenska Dagbladet. Det är många som stjäl din tid TonyR.
--- Slut citat ---
Jag tar genast tillbaka att det inte tar upp intresse längre och inser att det är jag som är off. Inser att jag har missat att läsa tidningar i veckan tillika kontakt med människor pg sjukhusvistelse med dottern, så jag hör bara vad folk verkar prata om och det här verkar inte vara så angeläget.
ada:
Det råder en kraftig opinion mot lagen, t ex finns http://www.stoppafralagen.nu/
Och det går som en löpeld i "blogosfären" som de kallar den, dvs oerhört många bloggare tar ställning (möjligtvis inte Blondinbella :))
Sen kan man ju tillägga att Google deklarerat att de inte kommer att placera servrar på svensk mark, och Telia Sonera ska se till att finska kunder har sina mailservrar i Finland och på inga villkor i Sverige. Orsaken för bägge är att de inte kan garantera sina kunders integritet annars.
Gemene man är nog inte medvetna om hur mycket av trafiken som passerar landets gränser, man tror att man skickar mail och sms inom landet, när det allt som oftast gör en loop över gränserna. Internet är över huvudtaget uppbyggt så att trafik mellan två punkter fritt kan välja väg oberoende av länders gränser, det hoppar fram mellan de maskiner där trafiken är lägst för tillfället.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion