Allmänt > Fria diskussioner
Bara så ni vet....
Fjoll:
Drottningen är den som skapar alla regler.
Jag är drottning, jag skapar alltså reglerna.
Som jag uppför mig, sådan är också god sed,
avundas ni mig inte?[/
/citat lånat från PO Enquists bok "Livläkarens besök", bra eller hur! Har nyligt textat upp det på väggen i entren på landet.
ada:
Det var fint. Fick mej att tänka på texten jag en tid hade uppklistrad som ett slags mantra
Frihet är vad du gör med det som blivit gjort mot dig.
-Jean Paul Sartre
Det var som en aha-upplevelse första gången jag läste det. Så många är benägna att skylla det man inte har och inte fått, det man inte vågat kasta sig in i livet på vad andra har gjort en, skyller på hur andra har hindrat en. Man har ju själv gjort valet att låta sig kuvas av sina föräldrar, man har själv valt att låta det där äktenskapet med den sjukligt svartsjuka partnern stå i vägen för karriären. Det är helt OK att inte ha kraft och ork att förändra sitt liv, jag menar inte annat, det man ska vara medveten om är att man själv valt detta, och inte ska skylla på någon annan. Stämmer tycker jag med tanken att det är jag som är drottningen och sätter reglerna :)
Nastamuumio:
Men nu är det av naturen givet att den ena förutsätter den andra eller vad det blir.
Ergo måste det nånstans i din närhet finnas en kung och sådana brukar inte hålla nån
låg profil isht som du inte heter Kristina.
Tanken har föresvävat åtminstone mig att du är ett ovanligt företagsamt och lättlärt arbetsbi av honkön.Ty i ett bi-samhälle vet vi vem som drar i trådarna.
Verklighetens tant Anitor som styr lealösa Televinkar ser vi både nu och då men i de stora sammanhangen är det förenat med evigt spott och spe att vara vackrare,smartare,snabbare och bättre som kvinna.
Desto roligare när det dyker upp nån Annika Sörenstam eller Carole King som
struntar i vad andra tycket och gör det lika bra som killarna.
ada:
Jag är inte säker på om du pratar med mej eller Fjoll, men för min del får det gärna komma förbi en prins på en vit springare (som kan bli kung) när som helst :)
Vet inte hur dina tankar vandrar men ett bisamhälle har ingen kung utan en drottning och en massa drönare som inte gör särskilt mycket nytta.
Sen vill jag rent allmänt gärna påpeka att jag i föregående inlägg tänkte på alla de män som står vid en bardisk och förbittrade grämer sig över den pga förälskelse krossade fotbollkarriären (sa nej till det där kontraktet med klubben för långt bort) eller att han aldrig fått se världen också pga kärlek, tackade nej till att mönstra på den där pansarkryssaren som for jorden runt. Verkliga fall dessa, och kvinnor skyller ofta på (sina) män också. Det ska vi låta bli tycker jag.
JJ:
--- Citat från: Nastamuumio skrivet fre 27 jun 2008 14:28:31 ---Men nu är det av naturen givet att den ena förutsätter den andra eller vad det blir.
Ergo måste det nånstans i din närhet finnas en kung och sådana brukar inte hålla nån
låg profil isht som du inte heter Kristina.
Tanken har föresvävat åtminstone mig att du är ett ovanligt företagsamt och lättlärt arbetsbi av honkön.Ty i ett bi-samhälle vet vi vem som drar i trådarna.
Verklighetens tant Anitor som styr lealösa Televinkar ser vi både nu och då men i de stora sammanhangen är det förenat med evigt spott och spe att vara vackrare,smartare,snabbare och bättre som kvinna.
Desto roligare när det dyker upp nån Annika Sörenstam eller Carole King som
struntar i vad andra tycket och gör det lika bra som killarna.
--- Slut citat ---
En OT-fråga.
Har du skrivit på AP under signatur UU? Från början var det Urban Ursantin har jag för mig. I så fall har du alltid Fristads snickarbyxor på dig... eller? Bara lite nyfiken!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion