Allmänt > Fria diskussioner

Ernst eller sommartorpet?

<< < (2/5) > >>

Fjoll:
Jag har inte sett något av programmen i år, mest för att det inte riktigt är i min smak. Däremot lyssnade jag på Peter LeMarcs sommarprat, det borde många göra.

ada:
Ja det går väl att lyssna på sommarpratarna i efterhand på nätet. Jag såg LeMarc uppträda (runt 83 gissar jag) han kom ut för att göra ett extranummer, sjöng några rader och svimmade. Där låg han raklång på scen plötsligt. Senare kom jag att dejta en tidigare klasskompis till honom som berättade att han hetat Fransson och namnet han nu bar var han direkt mytomanisk om uppe i stockholm, spred ut att han var av ungersk adlig börd eller nåt. Så jag är lite kluven till mannen, pga mytomanin, gillar inte sånt, men han har säkert något meningsfullt att säga ändå.

Tillbaka till Ernst eller Sommartorpet. Sett båda programmen nu och det är bara Ernsts lampa som retar mej i efterhand... Det värsta är ju att folk ute i landet kopierar hans krafs, även såna som inte kan såga rakt osv. Huh! han är kvar i ett mellanstadieslöjdstadie, jag själv slutade jobba i fyrkantsstav och rundstav i sexan. Har bildbevis, gjorde denna till mamma, den var väl så ful att jag till slut fick tillbaka den :) Ligger nedpackad sedan länge.

JJ:

--- Citat från: ada skrivet tis  8 jul 2008 11:35:12 ---Senare kom jag att dejta en tidigare klasskompis till honom som berättade att han hetat Fransson och namnet han nu bar var han direkt mytomanisk om uppe i stockholm, spred ut att han var av ungersk adlig börd eller nåt.

--- Slut citat ---

Jag har hört att hans efternamn kommer från hans två andra förnamn - Lennart Markus. Ungefär som Joe Labero som egentligen hette Lars Bengt Roland Johansson från början.

Fjoll:
Adlig eller ej, det budskap han förmedlade till mig och ev andra var gott nog.

Reseda:
Jag har väldigt svårt för alla dessa märkliga inredningsdetaljer som åstadkoms.
Håller fullständigt med om att de ser ut som slöjdalster från åk 6.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion