Allmänt > Fria diskussioner
Gardinproblem!
JJ:
Nu har jag en gardin i vardagsrummet för första gången på 22 år! Hade jag haft en symaskin så hade det säkert inte varit så svårt att sy, men nu fick jag lämna in den - 120 kr kostade det att fålla och sy i ett fingerband. Mönstret heter "Margret rose" och gjordes första gången 1954, men detta är ett nytryck. Tyget kostade 1.700 kr - en rejäl slant för en gardinlängd men jag ville ha det snyggaste...
Till höger om gardinen skall en Monstera titta upp inom kort (en växt alltså).
nisse 8:
--- Citat från: JJ skrivet fre 25 jul 2008 22:22:55 ---Till höger om gardinen skall en Monstera titta upp inom kort (en växt alltså).
--- Slut citat ---
Phu..............jag trodde det var du ;D
änglautanskor:
Fniss! Monstreor kan vara ganska fina, tror jag iallafall?
änglautanskor:
Monstera ,menar jag naturligtvis, en himla vacker grön växt,som behöver en skuggad fuktig växtplats för att trivas
Reseda:
"120 kr kostade det att fålla och sy i ett fingerband."
Köp dig en begagnad symaskin. Helst en Husqvarna automatic från -50/60 talet. Kostar inte många kronor och är absolut outslitliga till skillnad från dagens plastmaskiner. Det enda jag kostat på den är några droppar olja ibland. Har även följt en diskussion på A-P där just denna modell lovordades contra dagens flotta maskiner.
Jag har haft min sedan 1962. Föll för frestelsen och köpte en ny Husqvarna Xsara för ca 8 år sedan. Den gamla åkte upp på vinden. Den nya är inte alls i närheten av styrka mm. Nu vilar den på vinden och den gamla är åter i bruk.
Döttrarna har varsin ärvd Husqvarna automatic från -50/60 talet. De har provsytt min nya, men ingen av dem vill ha den till skänks ens.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion