Författare Ämne: Se upp på E20 i eftermiddag!  (läst 8666 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Se upp på E20 i eftermiddag!
« skrivet: tor 17 jul 2008 12:05:55 »
En dam i stora rosa solglasögon, framförande en Kia kallad lingonbilen i hög hastighet, beräknas utgöra en trafikfara på E20 i eftermiddag!

Det betyder att Ada åker till fadren, i morgon kväll sitter jag i bastun och tittar på sjön, gräver sen efter lite mask och ror ut i vassen och metar abborre och njuter av friden.

 :-* och kram på er alla, JJ håller ställningarna tills jag är tillbaks, tittar in nån gång där det finns internet i obygden :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #1 skrivet: tor 17 jul 2008 20:18:27 »
Vi tänker på alla hennes medtrafikanter och ber till högre makter!! Dessutom hoppas vi innerligt att hon får sig en riktigt härlig semester hos fadern som förhoppningsvis håller bastun varm!! Må väl i det sköna landet!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #2 skrivet: tis 22 jul 2008 10:53:27 »
Tack, mot förmodan gick färden väl :)

Det har regnat en del här, värst igår och idag, men ut på sjön har man kommit( 7 mörtar och en abborre alldeles lagom för mej att steka till nattamat blev det i solnedgången dag 2) bada har bara gått att göra bastuvarm :) Från imorgon lovas här höga temperaturer och sol resten av veckan, hoppas ni får lite sommarkänsla därhemma också? Metrologerna här täcker oftast Sverige där de står så jag vet inte mycket om hur det varit, eller ska bli :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #3 skrivet: tis 22 jul 2008 11:09:05 »
Hade förresten full panik nästan då min farbrors internet var kraschat, blixten hade slagit ner i modemet antagligen, jag såg fram emot en nio dagar utan... kan ni tänka er Ada utan internet så länge?  Men min kära kusin kom med nytt modem och fixade situationen
You are my hero, Harri

Sen måste jag berätta att jag köpt en stor rya på Röda Korsets loppis inne i Saarijärvi igår för 20 euro :) Ska lukta och titta på den riktigt noggrant idag, om den ska genomgå en dust med högtyckstvätten eller bara vädras
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #4 skrivet: tis 22 jul 2008 21:19:57 »
Låter bra Ada att du har semester ,lite avundsjuk över ditt fiske och tillagning av nämda fiskar.Antar att det finns massor av mygg där du befinner dig,så mitt avund försvann lika hastigt..............men hoppas att du har det så jättehärligt.

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #5 skrivet: fre 25 jul 2008 16:46:01 »
Tjaaa,nog har du väl länkkare,verrare och huppare med dig? Int ids du sitta hela ferien å eta örfilar å dricka cokis?Oväsnas myggen för mytchi måst du geenast  paja Tschungelollia och elda metsän.Möjligast många Lonka på sommar-restaurangen brukar också vara bra ;D

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #6 skrivet: fre 25 jul 2008 20:44:59 »
Tjaaa,nog har du väl länkkare,verrare och huppare med dig? Int ids du sitta hela ferien å eta örfilar å dricka cokis?Oväsnas myggen för mytchi måst du geenast  paja Tschungelollia och elda metsän.Möjligast många Lonka på sommar-restaurangen brukar också vara bra ;D

Och fantasin har hon väl med sig ;D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #7 skrivet: fre 25 jul 2008 21:34:25 »
Jaha..............säkert lite finlänsk humor, eller??
Hmmmmmmmmmm!!!

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #8 skrivet: fre 25 jul 2008 21:55:04 »
Hakka pälä suomen pojka..........

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #9 skrivet: lör 26 jul 2008 12:28:09 »
Paljuuluntta mutta ei taskolamppoa!

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #10 skrivet: lör 26 jul 2008 13:23:57 »
Det finns flera skojiga ord i på gammel-svenska som inte används i Sverige längre.
Däremot lever de kvar i finlandssvenskan,som inte blivit så påverkad av amerikaniseringen som svenskan.
Naturligtvis har finska språket spelat in en del även i de rent svenspråkiga regionerna.
Därför heter det t ex flytgas  istf gasol och barnträdgård istf dagis.En del ord försvenskas rakt av och hängslebyxor(snickarbyxor) blir därför lapphalare.En vanlig halare
är en overall.En träningsoverall blir en verrare."Möjligast många" är ett helt korrekt uttryck istf så många som möjligt."Ämbare" är inte så vanligt längre i svenskan och luska ut vad ett"stöpsel" är den som kan...

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #11 skrivet: ons 30 jul 2008 15:15:56 »
Jag skrattade högt över era skriverier här  ;D

Ja nu är ada hemma igen, det var farligt på E20 i förmiddags också med andra ord :) jag behärskade mig och lät bli internet den sista veckan, till förmån för t ex att dra ut svärmor på en rejäl krogrunda :)

Nu har jag full panik för internet funkar inte hemma, ringde Comhem som sa att jag skulle kolla med grannen och det gäller antagligen hela huset, och även TVn! Så jag tog mej i desperation hem till den utflyttade sonen, får se när man kommer ut på nätet hemma igen...

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #12 skrivet: ons 30 jul 2008 19:59:32 »
Ack och ve, comhem ringde på mobilen för en stund sedan, att de grävt av deras kabel vid markarbeten vilket fixas imorgon, jag smygsurfar nu på en granne som inte har comhem...(en svag förbindelse, hoppas den håller) vilken ironi, när man har tagit sig internetledigt, och när man kommer hem har man inte ens tv...
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #13 skrivet: ons 30 jul 2008 22:58:44 »
Hej Ada ! välkommen hem!!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Se upp på E20 i eftermiddag!
« Svar #14 skrivet: ons 30 jul 2008 23:13:43 »
Tackar hjärtligast, kul att nån lägger märke till att jag är här igen  ;)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se