Allmänt > Fria diskussioner

Pånyttfödda ting.

(1/8) > >>

Nastamuumio:
Gamla tvättmaskinstrummor blir fisksumpar,kasserade cyklar vänds halvt uppochned och förvandlas till pedaldrivna slipstenar.Utrangerade WC-stolar reduceras till bara stolar och får tjänstgöra som underhållsfria sittplatser på ensligt belägna busshållplatser och jaktpass.Äldre teveapparater gröps ur och vips har man en hundkorg.

En del människor är oförbätterliga samlare som omöjligtvis kan göra sig av med nånting alls.Några sparar på det som kan va "bra och ha"medan andra tar vara på prylar som de har ett klart,nytt mål för.
Skulle va kul med lite fler nya användningsområden för sånt som egentligen gjort sitt.Berätta nu,det är ändå alltid nån som redan tagit patent på det du tycker är en revolutionerande uppfinning!

.

änglautanskor:
Vad kul , jag funderar frenetiskt om nåt kul som jag har använt nåt gammalt till, antar att åreranvända gamla tegelstenar till en grill inte passar in här?

JJ:
När man återanvänder föremål till ett ändamål som är helt annorlunda än det skapades till så brister oftast det estetiska kraftigt. Men jag har varit hemma hos en kille som hade tillverkat barstolar av järnsitsar från gamla harvar, och det såg faktiskt ganska fräckt ut.

Annars så ser man ibland rysliga exempel på återanvändning. Att göra om ett gammalt spröjsat fönster till en spegel, eller blomkrukor av bildäck (för användning ute i en trädgård) svider i själen!

Nastamuumio:
Jodå,tegelstenarna passar in.Inte primärt som tegel men i egenskap av röda,13cm breda,24 cm långa,3kg tunga,frosttåliga eller enkelt delbara.Bygga runda föremål med fyrkantigt material eller nåt.Jag har ofta fått hjälp med sista pusselbiten av nån som inte alls kan yrket eller ämnet jag sysslar med.Nån som ser på saken med helt andra ögon.
Annars hade vi väl aldrig fått spela minigolf-loopar i gamla bildäck eller drabbats av  rånare med en nylonstrumpa över huvudet?

Och ibland blir det absolut inte vad man tänkt sig...
Jag gjorde många tappra försök att fånga fisk med ett badmintonnät i 5-årsåldern.
Trots att min pappa uppmuntrade mig och sa att jag måste ha tålamod kan jag inte påminna mig att jag nånsin fick nåt i nätet.Har därför legat vaken många nätter och grubblat över vem det var som tjuvvittjade mitt nät varje natt!

Chicaboom:
Min specialitet är att fixa till gamla kläder till nya. Fläckiga, trasiga, fyra storlekar för stora loppisfynd kan med visioner och lite fingerfärdighet bli fantastiska kreationer. Ett utomordentligt sätt att rädda alla dessa fantastiska tyger och material som annars bara skulle sluta i en soptunna eller som någons städrock, och få något helt unikt på köpet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion