Allmänt > Fria diskussioner

Pånyttfödda ting.

<< < (4/8) > >>

Nastamuumio:
Det finns en del föremål som direkt används i helt andra sammanhang än vad som ursprungligen var tänkt.Miljoner äldre drickabackar måste genom åren ha använts till LP-skivor och få kunde väl ana att stadens väggfasta askkoppar skulle
bli boplats för allehanda småfåglar.

Djur är förresten påfallande ofta inblandade i omdaningen av världsliga tingestar:
Har sett gamla högtalare som fått nytt ljud som starholkar,frysboxar har panelklätts och blivit en välisolerad hundkoja.På en av mina gamla bilar hade en musfamilj dragit till rede
inne i luftrenaren.Hur de lyckats komma förbi luftfiltret har jag ännu idag inte lyckats luska ut.Kanske hade de krupit in i avgassystemet och ålat sig igenom motorn?

Reseda:
Hörde idag berättas om en herre som köpt gamla STORA kaffepannor av aluminium på loppis. I dem planterade han blommor och hängde sedan upp dem i träden.

Njaaa inte precis min smak....

JJ:
En klassisk rysare är tomma vinflaskor som sedan används som ljusstakar. Naturligtvis med rikligt nedrunnit stearin på. Förtjänar ett jumbopris...

Nastamuumio:
Ja,JJ.Det tragikomiska är att jag sett "prefab-översvämmade" såna som såldes nånstans
på postorder eller av nån tjepp-tjopp-kedja där allt hade ett jämnt och ytterst lågt
tvåsiffrigt pris.

Ytterst lågt har också många gamla,handhuggna gatstenar legat under de senaste 50 åren.Vid många schaktarbeten i stan dyker de upp som utfyllnadsmassor långt under asfalten där de trodde att de kommit till den eviga vilan,men nu får de göra tjänst igen på garageuppfarter,innergårdar och terrasser.
De yngre,nybakade konkurrenterna är råa,oslipade och färglösa.Dessutom saknar de takt(stamp) och form!

änglautanskor:
Jag väljer som enväldig domare.............Naastamuumio till segrare av pånyttfyllda ting....

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion