Författare Ämne: Två små tavlor...  (läst 3326 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Två små tavlor...
« skrivet: sön 20 jul 2008 21:45:03 »
... har jag målat idag. Ramarna köpte jag på 80-talet och har legat oanvända sedan dess, men nu tyckte jag att det var dags att få upp dem på väggen. Jag hade inget snyggt att sätta i dem så det fick jag fixa själv  :) Eftersom de är så små så fick det bli ett väldigt enkelt motiv, men jag blev nöjd med dem. Skall bara finjustera placeringen eftersom de hänger lite snett!

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Två små tavlor...
« Svar #1 skrivet: mån 21 jul 2008 09:27:06 »
Fyndigt och bra :) Har du testat att hänga den övre tavlan upp och ner förhållande till hur den hänger nu, så att den ljusgröna färgen kommer symmetriskt på den plats där den saknas på den nedre? Kanske hade varit spännande :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Två små tavlor...
« Svar #2 skrivet: mån 21 jul 2008 13:41:09 »
Mycket mer harmoniska än Picassos hemskheter! En ny konstnär är född!

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Två små tavlor...
« Svar #3 skrivet: mån 21 jul 2008 19:58:50 »
Fyndigt och bra :) Har du testat att hänga den övre tavlan upp och ner förhållande till hur den hänger nu, så att den ljusgröna färgen kommer symmetriskt på den plats där den saknas på den nedre? Kanske hade varit spännande :)

Det hade nog funkat det också, men idén med den nuvarande hängningen är att de skall vara en diptyk. Färgen som går nedåt på den övre tavlan fortsätter i överdelen på den undre tavlan.

Picasso har gjort en hel del bra saker också, men jag gillar långt ifrån allt. Jag var på den stora utställningen på konstmuseet i Göteborg förra året och det fanns två tavlor där som jag gillade mycket! Och sedan hart jag sett bild på flera som är minst i klass med dessa. En heter "The Meal" från -53.

Jag håller på med en stor tavla nu också - 100 x 70 cm. Även den med ett konkret motiv men med fler former och färger. Om den blir lika bra som skissen som jag har gjort så blir den kanon!