Författare Ämne: Klassiska pärmar - Agrippa  (läst 2799 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Klassiska pärmar - Agrippa
« skrivet: tis 5 aug 2008 21:14:55 »
Fick dessa fina gamla Agrippa-pärmar helt gratis av en kille som läser här ibland. Han köpte min tändstickssamling, och en av pärmarna med innehåll ingick i samlingen. Eftersom jag tyckte att själva pärmen var så fin så frågade jag om jag kunde få tillbaka pärmen, och då fick jag några till! behöver dammas ser jag...

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Klassiska pärmar - Agrippa
« Svar #1 skrivet: tis 5 aug 2008 22:11:58 »
 Sådana gjorde man på fångbölet, en modern variant av stenmortlar.
Ni vill inte se en stenmortel från undersidan?

 Jag har en jättetrevlig sådan pärm, en riktig lyxvariant.

Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Klassiska pärmar - Agrippa
« Svar #2 skrivet: ons 6 aug 2008 12:52:21 »
 Min stenmortel borde väl gå under retro i kvadrat? Det kan ju vara någon från Ap som tittar in och blir chockad så man kanske borde ha en varningstext i rubriken.
 Folk gillar inte för gammalt, det luktar!
 Frågan är om den är för gammal, ja det är mycket svårt att uttala sig om.
  Den har nog varit använd som tyngd vi konservering av ägg eftersom den har vissa spår av kiselsyrat natron, detta borgar för att den är från tidigt nittonhundratal eller hur?

 Känsliga tittare som av en händelse kommit hit bör avsluta titten här så dom inte blir illa berörd om dom skulle tycka den är för gammal, Jag har enl. bästa förmåga dämpat eventuella "stötar" genom att bara avbilda denna stenmortel underifrån.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Klassiska pärmar - Agrippa
« Svar #3 skrivet: ons 6 aug 2008 14:33:16 »
Den är nog för gammal ja :) Eftersom det är ett retroforum så är det 1930-tal och framåt som gäller. Äldre saker än så hänvisas till antikforum.eu som Ada också står för.