Allmänt > Fria diskussioner

Här är skönt!

<< < (4/5) > >>

Reggis:
Ja, kommer inte du från Kävlingetrakten Kanon? Där har ni ju en Boterstaty på en bakgård. Är det du som finansierat den Kanon?

http://www.kavlinge.se/toppmeny/kulturfritid/konst/offentligakonstverk/dockanfernandobotero.4.511441921072817370a80003718.html

Annars så har jag kommit över en pilspets eller till och med kanske en kniv från stenåldern. Det vill säga 1 millioner år gammal och gjord av din kusin Kanon, neanderthalaren. Är det tillräckligt gammalt för dig Kanon? Du kan ta din nytillverkade Albanska gipslampa och stoppa upp den där den hör hemma.  Har du hittat några fler antika kamelskinnslampor på sista tiden föresten?

Psst;:
Några goda ord från den ”stygge” gossen.
Mödrar gör ständigt den förkrossande upptäckten att deras söner inte är änglar. Och fadern påminner ständigt omvärlden med: ”Min gosse är ej som andras”. De är de stackars svaga och dåraktiga föräldrarna i kärnfamiljen som åhörarna i smyg skrattar åt.
Herregud jag tror jag skulle kunna predika. ::)

Kanon:
 Det ser ju ut som en stenålders yarri.

Reggis:
Det verkar vara från Yngre stenåldern och verkar vara från Stridsyxekulturen och ca 5.000 år gammal.

Reseda:
Ska det vara rediga doningar så ska det vara järngrejor! Järn-a mortlar och strykjärn! Kram Kanonplutten!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion