Författare Ämne: hatthylla  (läst 14708 gånger)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: hatthylla
« Svar #15 skrivet: lör 12 jul 2008 21:44:39 »
Då har du sålt för billigt - jag trodde att ni hade Stockholmspriser där uppe! Från början skulle handlaren som jag köpte den av ha 1.900 kr för den, men sedan blev det extrapris på 1.500 kr. Sedan lyckades jag till slut pruta några hundralappar till, men det tog två dagar.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: hatthylla
« Svar #16 skrivet: lör 12 jul 2008 21:53:03 »
Jo, men jag känner att de varor jag själv kommer över billigt skall andra också få chansen att att få ett bra pris på :) Hon fick den faktiskt för 600 kr. Allting måste inte vara dyrt bara för att det säljs i Stockholm :)

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: hatthylla
« Svar #17 skrivet: lör 12 jul 2008 22:05:50 »
Jo, men jag känner att de varor jag själv kommer över billigt skall andra också få chansen att att få ett bra pris på

Sådana handlare finns inte här i Göteborg. Är det något som man fastnar för så är det svindyrt överallt...
Jag bytte in en sak som jag hade köpt billigt på loppis hos en handlare. Han uppskattade inköpspriset till 35 kr. Nu har han en prislapp på 350 kr på den. Hos en annan handlare ville jag byta in en jättestor Höglundskål på fot, signerad med etikett. Han bjöd 20 kr...

Carro

  • Juniormedlem
  • **
  • Antal inlägg: 75
    • Visa profil
SV: hatthylla
« Svar #18 skrivet: lör 12 jul 2008 22:15:00 »
Inlägget hamnar väl inte rätt, men känner jag måste kommentera Wanjas inlägg ovan.
Det stämmer faktiskt att hon kör en juste stil! Vi har varit i kontakt med varandra, och hon har sagt samma sak till mig. Hon kör en öppen stil, som handlare med vem hon är som undrar/vill köpa. DET är ovanligt här i Stockholm, där det finns många handlare som spelar "undercover" - köper billigt som "privatperson"och säljer dyrt. Så som det verkar vara standard av i Götet. Tråkigt! Nämner inga namn men en sådan handlare/butiksägare ligger nära nära Vasaparken här hemma... Möblerna o sakerna skulle komma alla tillhanda om de hade samma tänk som Wanja. Plus att det skulle bli lite mer ruljans på grejerna. Nu står ju saker länge i butiker för folk, vanliga arbetare, inte har RÃ…D att köpa det de gärna skulle vilja ha.

Rätt Wanja! Hoppas det går bra för dig i den nya större butiken!

Mvh
Carro.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: hatthylla
« Svar #19 skrivet: lör 12 jul 2008 22:15:55 »
Wow! Det är väl kanske så man ska göra för att överleva som handlare, men det går emot mitt samvete. Det är en sak att fynda på inköpsresor, men kommer folk till mig och säljer så brukar jag försöka hålla mig till 50/50.

Wanja

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 029
  • Knåpar vidare med min butik i Stockholm
    • Visa profil
    • Wanjas Vardagsrum
SV: hatthylla
« Svar #20 skrivet: lör 12 jul 2008 22:17:05 »
Tack Carro! Nu blev jag glad :)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: hatthylla
« Svar #21 skrivet: lör 12 jul 2008 22:33:51 »
Men JJ, du skulle sälja själv istället.

Sen tror jag rent objektivt att en handlare måste räkna med stora marginaler för att kunna få ut en lön och betala lokalhyran osv, och de som är kallsinnigast går det antagligen bäst för ekonomiskt.

Slutsats: Vi får handla hos Wanja  ;), eller göra privata affärer så behöver man inte gräma sig för att mellanhänder får för stor del.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

aspvid

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
SV: hatthylla
« Svar #22 skrivet: mån 20 jul 2009 23:35:47 »
Är ni säkra på att essem säljer hattknopparna och att de passar till äldre hyllor? Jag tycker deras knoppar ser lite kortare ut än orginalen. Någon som vet/har sett hattknoppar någonstans?? Är svårt sugen på att komplettera min hatthylla med dem.