Författare Ämne: Termos Taffel picnic-set  (läst 5346 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Termos Taffel picnic-set
« skrivet: lör 9 aug 2008 14:49:27 »
Idag hittade jag en Taffel termos, av Bernadotte & Björn för Husqvarna borstfabrik, ni vet hörande till picnicsetet Taffel. Den kan väl va kul att ha även för sig själv. Vad säger ni om 20 kr? Jag tippar att den är "värd" lite mer eller?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Häjkon

  • Gäst
SV: Termos Taffel picnic-set
« Svar #1 skrivet: ons 27 aug 2008 11:36:08 »
Jag har sett att en del udda delar från TAFFEL-serien har gått bra på tradera. Om någon behöver komplettera sin TAFFEl låda och inte har termosen kan den säkert gå upp till 150-200 kr.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Termos Taffel picnic-set
« Svar #2 skrivet: ons 27 aug 2008 17:34:00 »
Jag försökte med motsatsen att köpa övriga delar, samma dag jag köpte denna, men jag lyckades missa auktionens utgång genom att vara i tvättstugan, jag hade lagt ett bud på 29, det gick för 30 kr :)

Jag tycker mej se att det är ganska ointressant med set som inte är kompletta (eller så gott som), i synnerhet utan termos, så visst kan denna vara hårdvaluta. Jag har inte bestämt mej för åt vilket håll det lutar än (behålla och komplettera eller inte)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Termos Taffel picnic-set
« Svar #3 skrivet: sön 14 sep 2008 13:09:38 »
Nu bestämde jag mej, jag vill inte söka efter resten av picnic-setet utan har lagt ut termosen på tradera

På detta forum är det OK att lämna upplysningen att något finns tillgängligt för inköp för den som velat ha precis en sån. ;) Om någon mot förmodan tycker jag nu får otillbörlig reklam för en traderaauktion, eller bara känner sig allmänt missunnsam, så kan jag ju säga att man också kan se ev vinst som ett bidrag till verksamheten Retroforum. Jag har precis betalat årsavgifterna till IIS och webbhotellet ur egen ficka. (Har för övrigt ena augustiåterbetalningen av studielån obetald, det kostar med förseningavgift 1900+ att betala in det denna månaden)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se