Författare Ämne: En dålig dag  (läst 3323 gånger)

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
En dålig dag
« skrivet: lör 12 jul 2008 22:29:10 »
Trots att semestern börjar på Måndag så känns det inte så bra idag. Jag hade brist på nya intyck och tänkte råda bot på detta genom att åka till en stadsdel som jag inte har varit så mycket i och promenera runt. Jag hade knappt kommit dit innan det började att regna. Gick förbi en pizzeria och kände att det sög lite i magen, och då regnet hade tilltagit så gick jag in och bestämde mig att jag skall fira semesterstarten genom att köpa en kebabrulle. Denna plus en burk läsk kostade 70 kr jämnt, och fick ändå slänga halva kebaben eftersom den inte smakade gott. Helt misslyckat känns det, men i morgon blir det förhoppningsvis bättre.

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: En dålig dag
« Svar #1 skrivet: lör 12 jul 2008 23:52:20 »
Allt  blir ju alltid bättre en annan dag, varför bekymra sig om samma dag?

Psst;

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: fre 8 aug 2008 21:18:17 »
Kan inte säga att jag haft en dålig dag på hela sommaren fören idag, då jag upptäckte att jag ätit förmycket en hel månad, men vad gör det nu? Men okey det finns inga pengar till något fläsk.

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: lör 9 aug 2008 12:57:07 »
var det när min bil häromdan var borta när jag kom ut på morgonen.Det här gången var det inte så att jag tagit T-banan hem så att kärran stod kvar på jobbet.

Reservåket som var tänkt att tas i bruk först till nyår fick ett nytt batteri och en dos vätskor av allehanda slag.Egendomligt nog lyckades alla e-transaktioner med försäkring och påställning.Fick t o m en tid på Bilprovningen samma dag även om det var tre mil bort.
På väg till besiktningen börjar det svaja framtill på ett bekant sätt.Punktering.Under förarsätet finns en flaska "reservhjul på burk" som sprejas in och färden fortsätter.
Besiktningen gick osannolikt bra,bara nåt smått mojs som att en dörr gått i baklås och att varningstriangeln saknas.En snabbtitt ger att domkraft ! också saknas.Däremot hade förre ägaren missat att plundra bilen på reservdunken som förvaras inne i reservhjulet.

En bra miss,ty mindre än 200 mtr från besiktningen hostar bilen till och kommer igen nåt
hundratal mtr sen är det tvärstopp.Mätaren visar halv tank och ändå känner jag igen förloppet så väl.Det ÄR soppatorsk!Blir stående en bit ifrån en mack(Vallentunas bilprovning ligger lite ödsligt till) men vad gör det,i kofferten ligger ju min gamla två-delade DBS minicykel som jag använde när jag cyklade från pendeltåget till platsen dit inga bussar går.Där den nya,gamla bilen var stallad.

Efter en cykeltur med reservdunken flyter det hela friktionsfritt och när jag på väg hem svänger in på en mack för att lämna det gamla utbrända batteriet kommer jag i samspråk med en man som jobbar på verkstan vid macken.Varningstrianglar kan jag gödsla med,sa han.Ã… de ligger en saxdomkraft i skrotlådan ve containern om du vill ha den.Skulle själv ha den till släpen men den lyfte för lågt,så varsågod!

Någon av de två föregående ägarna har använt askkoppen som förvaringslåda för små lappar med namn och telefonnummer.
Dessutom vet jag numera att någon i Pajalatrakten
hade 97856:-på sitt Minuten-konto för elva år sen.