Ã…h, jag skulle verkligen vilja veta hur en lyx-brutus ser ut 
Så här ser min lilla brutus ut. Är en av prylarna jag tagit hem och i princip gömt
för att slippa försvara allt krafs jag tar hem antar jag.
Vid vår sista utresa till ett hem/bohag lyckades jag

som inte bara älskar mat utan även tillagningen finna en "Lilla Brutus" där din ada är aluminiumren i godset är vår vitlackad. Den blev snabbt isärplockad och minutiöst rengjord i minsta detalj

och uppställd på hederplats i köket. Perstorpsbeklädd (grå) bakelit i skivan under och en Aaaajjj

sylvass skiva trots 50 år på nacken.
På vårt svarta handtag/veven tror jag det ska sitta en ytterskiva eller nåt (rund) invändigt i en fals i själva det svarta handtaget (kan du verifiera om du har ngt där) så att man inte ser ändstoppet/sammansättningen utav den/de "delen/arna"?
Vår saknade också instruktionsbok och bänkskivelåsningen i rostfritt (typ vingmutter med klämdel a´la skrivbordslampa) till hålet på framkanten i mitten mellan de 2 flärparna (nedfällbara) som ska ligga an bänkskivan så den inte kasar runt. Har du dom till din?
Minns ju denna men "Stora Brutus" från min käre mormors hem

och den är oslagbar att skära bröd och pålägg med. Vi fick (önskade) en i bröllopspresent och fick en rapplig hemvariant av märket Philips med motor... suck... gissa vilken som kommer att användas hädanefter