Författare Ämne: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!  (läst 6858 gånger)

kas

  • Gäst
 Vi hjälper till så gott vi kan med de mest löjliga frågor, allt mellan himmel o jord

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #1 skrivet: ons 26 sep 2007 23:25:27 »
Den här tråden kan bli riktigt intressant framåt fredag-lördag. Många har väl en tendens att bli lite djupa och filosofera över de mest underliga saker frampå nattakröken ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #2 skrivet: ons 26 sep 2007 23:26:57 »
Jag har en djupt filosofisk fråga redan nu (lillördag ju, fast jag är bara mör efter konstauktion):

Tänkte dom på att de faktiskt har fängelsepaus i säsong 2 med namnet "Prison Break" ?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #3 skrivet: ons 26 sep 2007 23:36:40 »
 Jag tänkte närmast på kanske vardagsproblem, säkringen har gått, bilen krånglar, etc.etc 8)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #4 skrivet: tor 27 sep 2007 00:02:41 »
Vad ska vi göra då, vi som inte har några problem?  ;D

kas

  • Gäst
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #5 skrivet: tor 27 sep 2007 00:11:00 »
 Jaa, då har Du problem! 8)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #6 skrivet: tor 27 sep 2007 00:32:37 »
SSSSSCcccchhhh tala inte om dem för mig! :o

kas

  • Gäst
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #7 skrivet: tor 27 sep 2007 12:18:18 »
 Jag har problem med att lägga in 2 bilder i vänster/höger pos. direkt, går det? Bildsidorna skulle inte bli så höga om jag kunde... Dessutom skulle man på sikt spara massor med serverminne, blankfält tar ju ochså plats/minne! Eller måste jag trixa i förväg via skrivbordet? Någon som kan/vet? ???

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #8 skrivet: tor 27 sep 2007 12:38:59 »
ja, det tyckte ju jag också att man borde kunna göra, men sen när man tänker på hur käckt det är att klicka och förstora bilden, sen klicka igen och minska den igen, skulle det få allt att hoppa lustigt om det ligger bilder i bredd
(med denna programmeringslösning)

jag tror vi ska nöja oss med denna konstruktion så länge, man kan få en hyfsad överblick ändå, ibland får man scrolla, och man kan välja och vraka bland bilderna och klicka bara på den man vill förstora av dem

ordern "här visar du blankfält" kan ta så lite som fyra tecken i utrymme, medan "skapa en dold tabell som visar bilderna i bredd" mångdubblar antalet tecken, det är också för att det är den enkla vägen att gå man ofta(st) ser information radas "på hög" bara.

sen kan du öva på att göra tabeller och lägga in texter och INLÄNKADE bilder i själva meddelandet hur mycket du orkar
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Här kan man fråga om allt/ ej konst och annat som finns i ämnen!!
« Svar #9 skrivet: tor 27 sep 2007 13:05:15 »
 Ok!!! Ville bara inte ge "töntintryck", (Tuppar) vill ju vara lite "stolta"... ;)