Författare Ämne: Skvallerkanalen!!  (läst 71033 gånger)

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #15 skrivet: tor 4 okt 2007 11:15:59 »
 Fåglarna äter väl det dom hittar, tror jag...pratade Örebro där finns inga rönnbär...Kall vinter kan komma om det är mycket R/b, förra vintern var inte kall men vi hade massor med R/b på hösten innan...Så slutsats utan "stattestik": Det stämmer inte!! 8)

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #16 skrivet: tor 4 okt 2007 11:22:50 »
Då stämmer väl teorin, om fåglarna lämnar bären kvar så blir det en mild vinter.

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #17 skrivet: tor 4 okt 2007 12:15:45 »
 Skojjare där, vi har inte haft nån kall vinter sen 1986, men detta är första ggn. som det är tomt på R/b. Däremot har vi hela tiden fått massor med bär på "häggmispel"...Mycket snö hade vi här vintrarna 1977 - 1983. Så sambandet är inte solklart ???.

brodertuck

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 383
  • To much is not enough
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #18 skrivet: tor 4 okt 2007 12:32:39 »
Kallt och kallt. Allting är ju relativt, en del påstår till och med att det finns ingen kyla, allting över absoluta nollpunkten är värme. Konstateras kan i alla fall att fåglar kan inte spå väder.

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #19 skrivet: tor 4 okt 2007 13:00:22 »
 Efter den uppkomna situationen, så har jag bara att ta fram frösäcken och fylla matplatserna då! ;).

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #20 skrivet: fre 5 okt 2007 00:01:59 »
 Det är för sent nu Reseda!!

Kvasthilda

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 19
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #21 skrivet: lör 6 okt 2007 21:34:47 »
Tillstymmelse är ett fint ord, tycker jag. Och rönnbär också. Så'na finns det massor av här på västkusten och fåglarna mumsar glatt. Men... om fåglarna äter upp alla så blir det inte en kall vinter? 

::)  Skall kanske klä ut mig till skata.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #22 skrivet: lör 6 okt 2007 22:53:38 »
Det verkar vara många här som bor på västkusten. I alla fall utav de som skriver här. Jag bor ca en mil utanför Göteborg om någon undrar.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #23 skrivet: lör 6 okt 2007 23:08:57 »
Med tanke på att det är fler som bor på ostkusten så verkar det vara en liten avvikelse ja, men det är bara tillfälligheter, har inte dragit med mer än ett par medlemmar med lokal förankring (om man säger så) där jag bor
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #24 skrivet: mån 8 okt 2007 14:05:23 »
Käre broder!! Låter som en socaldemokrat. Äsch, Du har väl inte tappat luften? Kom igen nu och visa framfötterna på det litterära området! :)
« Senast ändrad: mån 8 okt 2007 15:39:58 av kas »

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #25 skrivet: mån 8 okt 2007 14:35:19 »
Då stämmer väl teorin, om fåglarna lämnar bären kvar så blir det en mild vinter.

Jag tror mer på att blommorna blev aldrig pollenerade då det regnade alltför ihållande i försomras.

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #26 skrivet: mån 8 okt 2007 15:44:57 »
Jaa, hur ska man veta? Men iallafall från Kumla till Gävlezonen verkar det vara nothing! Förra hösten så hade vi r/bär som var stora och massor, trastarna har redan rensat häggmisplarna..

kas

  • Gäst
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #27 skrivet: tis 9 okt 2007 08:18:44 »
Mina vänner, problem med "connection" sedan 19.00 igår! får väl avvakta om det blir helt dött eller ok igen! Den som lever får se...haha :( :(

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #28 skrivet: tis 9 okt 2007 21:37:06 »
Min annars pålitliga dator anslutning är också knäpp. Hopplöst att försöka besvara mail. Sedan igår kväll det också.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Skvallerkanalen!!
« Svar #29 skrivet: tis 9 okt 2007 22:38:05 »
En av baksidorna med att leva på Sveriges baksida det kära vänner :) (ni tål piken tror jag)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se