Allmänt > Fria diskussioner
Skvallerkanalen!!
Anja:
--- Citat från: kas skrivet tor 15 nov 2007 14:39:39 ---med tanke på min ålder så är det ju ganska barnsligt att beteendet hänger kvar sen barnsben...
--- Slut citat ---
Låter helt underbart!
kas:
Jag sökte upp interjuven med Dig Ada on "air", jag lyssnade om och om igen, lite götteborss kunde jag förnimma, men Du är ju alldeles förtjusande att prata med och platsar lätt on stage. Nästa gång tänk så här, det är mig dom pratar med så nu är det jag som håller i taktpinnen minsann!! 8)
ada:
Det finns ett radioinslag till nu, från i morse (8.00-8.30 måndag 19 nov 2007, 23 minuter in på bandet) lite måndagmorgonwhiskystämma istället :)
http://sr.se/cgi-bin/vast/program/index.asp?ProgramID=69
Tack ska du ha för "förtjusande"
Jag får tillägga att jag haft en fruktansvärd talfobi (som att jag skulle sluta andas eller hjärtat skulle sluta slå när jag stått och pratat för folk) som jag gradvis kämpat bort sen jag fått jobba mer i föreningen och presenterat filmer osv, så det är en verklig seger över mej själv att jag kan prata i radio alls!
kas:
Kul att Du gillar lite beröm...Ta med ett A-4 papper i handen, detta bara som ett "stöd" för att lura hjärnan, träna att tala framför spegel är ett annat bra konsept, om Du bara visste så många timmar jag stod och tittade på mig själv i helspegel när jag började spela, där slipade jag bort en massa bonduttryck i ansiktet när jag sedermera började spela för pengar!! Och prata i en låtsasmikrofon så får Du igång den berömda andningen, vi är alla olika när det gäller att uppträda, det handlar bara om att kunna koppla av...Man behöver inte vara en "Carusso", men den som uppträder har "kommandot"! :-*
brodertuck:
Ett tips jag fått för att kolla "dumheter" man håller på med under ett föredrag är att videofilma och sedan snabbspola. Den där handen som drar i örat och liknande påhitt syns otroligt väl då.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion