Allmänt > Fria diskussioner

Skvallerkanalen!!

<< < (15/34) > >>

ZapZap:
Goda förberedelser... Det är det allra viktigaste, ett skrivet "memo" hör givetvis till.  Men ett föredrag på svenska är inte det lättaste om man skall hålla på en stund, kommer ihåg att på en kurs fick vi uppgiften att hålla ett föredrag på 10 minuter, skulle själv hålla om svenska mynt och var bra påläst. Fegade ur när det var min tur och drog ett föredrag om "Draken" som jag hade som flygplan som värnpliktig, det var nåt som låg nära i tiden och det hade man då full kontroll på, och förberedelsen var bara att prata om det man hade jobbat med nästan ett år. Själv har jag vid flera tillfällen valt att vänta med att prata (engelska) före mina kamrater, då har man insett att man kan mer än dom.

Reseda:
De som lyssnar, tycker säkert att de som står på podiet och talar är modiga.
Jag har i nästan hela mitt vuxna liv pratat inför åhörare. Elever i alla åldrar och inom den sportgren sonen förr tävlade i och mycket annat.
Andra människor har inte större krav än vad vi själva har. Om man inte tar sig själv på för stort allvar så löser sig det mesta. Man får lov att bjuda på sig själv och en massa skratt. Om man kan få någon annan att skratta så är den dagen räddad. Gärna för mig, om det blir på min bekostnad  ;D

kas:
 Är det nån som sett Änglarutanskor? Kanske hon köper kamera för att plåta dragspelet, hon kan vara blyg ochså den lilla violen... ;D

änglautanskor:
Tänk om Ängla bara har ett munspel??

Så himla snopet!!

Reseda:
Alla Änglar avbildas utan skor. Har aldrig sett en Ängel med skor.

Änglar spelar alla slags instrument + att de sjunger himmelskt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion